نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

روایتی از فقرنشینان کیش



کیش در حالی یکی از مناطق گردشگری ایران محسوب می شود و ثروت سرشاری از ناحیه آن کسب می‌کند که باور کردن اینکه هنوز در این جزیره مناطقی هستند که مردم آنها در فقر مطلق زندگی می‌کنند را غیرممکن می کند.
به گزارش 24اسفندمهر، اینجا کیش است؛ جزیره ای که وقتی نام آن را می شنوید، به یاد ساختمان و هتل‌های لوکس، اتومبیل‌های گران قیمت، پاساژهایی با مارک‌ها و برندهای خارجی و غیره می‌افتید، اما در کنار این سیمای زیبای کیش، مناطقی هم هست که فقر در آنها بیداد می‌کند و باور پذیر کردن اینکه در این جزیره با این ثروت سرشار برخی‌ها با حداقل‌ها زندگی می کنند، غیرممکن است.
اما با این همه پول‌هایی که به این جزیره سرازیر می شود و گردش مالی بسیار بالای این منطقه، مناطقی در این جزیره است که در بخش‌هایی از این جزیره، فقر بیداد می کند و مردم از کمترین امکانات و خدمات بهره مند هستند. مشاهده ماشین های خارجی و گران قیمت و آنچنانی در خیابان‌های مناطق اصلی این جزیره تفرح می کنند، هیچ این نکته را که در این جزیره افرادی هستند که در فقر مطلق زندگی می کنند را غیرقابل باور می کند، در حالی که با این ثروت سرشاری که راهی این جزیره می شود، وجود فقر بی معنا و ابهام برانگیز است؟
جزیره کیش یا همان مروارید خلیج فارس از پرطرفدارترین مناطق توریستی است که هتل‌ها و ساحل مرجانی اش در نگاه اول به ذهن متبادر می شود اما ساکنان بومی این جزیره در وضعیتی متفاوت زندگی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: