حکم 50 ضربه شلاق «دانا لنج‌آبادی» در دادگاه مریوان اجرا شد
به گزارش صدای ایرانیان (کمیته جوان و دانشجو)؛ دانا لنج‌آبادی فعال دانشجویی و از اعضای «انجمن سبز چیا»ی مریوان در محوطه‌ی دادگاه مریوان حکم شلاقش اجرا شد و مجبور به تحمل 50 ضربه شلاق شد.
دانا لنج‌آبادی؛ فعال دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مریوان و از اعضای «انجمن سبز چیا»ی مریوان است که از تاریخ 5 بهمن‌ ماه سال 1392 در زندان به سر می‌برد.
به گفته‌ی نزدیکان او حکم شلاق «دانا لنج‌آبادی» روز 16 اسفند در محوطه‌ی دادگاه مریوان به اجرا در آمده است.
اعدام «شیرکو معارفی» فعال سیاسی محکوم به اعدام در آبان‌ ماه سال 1392 موجی از اعتراض را در شهرهای کردستان در پی داشت. در شهر مریوان نیز فعالان مدنی با آمدن به خیابان‌ها این اعدام را محکوم کردند.
دانا لنج‌آبادی، به اتهام شرکت در این اعتراض و تبلیغ و تبانی علیه نظام به 1 سال حبس تعزیری محکوم شده بود. او پیش‌تر نیز در سال 89 به دلیل شرکت در اعتصاب دانشجویان به یک سال حبس تعلیقی برای 5 سال محکوم شده بود.
دانا لنج‌آبادی، از فعالین دانشجویی کرد است که تا کنون چندین بار بازداشت شده است و حتی از دانشگاه پیام‌نور مریوان نیز به دانشگاه پیام‌نور سنندج تبعید شده بود.
یکی از دوستان او به صدای ایرانیان گفت: « با توجه به اینکه 50 ضربه شلاق تحملش سخت است اما خوش‌بختانه دانا در وضعیت نسبتا خوب به سر می‌برد و توانسته است در برابر این ضربات مقاومت جسمی خوبی نشان دهد.»
او در مورد دلیل این حکم ابراز بی‌اطلاعی کرد.
روز 21 اسفند‌ماه نیز ریبوار کامرانی‌پور فعال دانشجویی دانشگاه پیام‌نور سنندج نیز پس از سپری کردن 3 ماه زندان با تودیع 200 میلیون تومان وثیقه آزاد شد.
او در روز 19 آذرماه سال جاری در شهر سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
روز 6 اسفند‌ماه سال جاری نیز «کاوان محمدپور» روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی در شهر مهاباد به اداره‌ی اطلاعات فراخوانده شد و از سوی همان اداره نیز دستگیر شد. «کاوان محمدپور» فعال دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور مهاباد و همچنین دبیر بخش ادبی مجله‌ی 7تیر سردشت است. او با چندین روزنامه و تلویزیون همکاری داشت از جمله روزنامه‌ی شرق و ابتکار و صدا و سیمای مرکز مهاباد.