نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۱۸, شنبه

منوچهر امینیان نوازنده فعال پیش از انقلاب که با هنرمندان بی شماری فعالیت داشت و پس از انقلاب مصایب بسیاری را متحمل شد دیروز در مسافرخانه ای که شب ها در آنجا سر می کرد درگذشت.

منوچهر امینیان نوازنده معروف سنتور قبل از انقلاب در مسافرخانه درگذشت 

نوازنده سنتور که سال ها در رادیو همکاری موقت داشت و پیش و پس از انقلاب نیز در اماکن عمومی با سنتورش ساعاتی خوش را برای هموطنان رقم زد، به دلیل مشکلات ریوی در حالی درگذشت که سرپناهی برای سکونت نداشت و شب‌ها را در مسافرخانه سر می‌کرد. حالا او رفته است و بی شماری از نوازندگان با دشواری زندگی او روزگار می‌گذرانند.
به گزارش CHN، منوچهر امینیان نوازنده فعال پیش از انقلاب که با هنرمندان بی شماری فعالیت داشت و پس از انقلاب مصایب بسیاری را متحمل شد دیروز در مسافرخانه ای که شب ها در آنجا سر می کرد درگذشت.
IMG_0644.jpg

شاهرخ شهیدی ضمن اعلام این خبر می گوید: «امینیان به دلیل مشکلات ریوی و ناتوانی در مخارج زندگی خود این اواخر شرایط دشواری را می گذراند. شرایطی که او را مجبور کرده بود شب ها در مسافرخانه بخوابد و روزها در سفره خانه بنوازد.»
وی می افزاید: «فرزندان او در قید حیات‌اند اما مشکلات امینیان متعدد بود و هیچ نهادی حاضر به همکاری نشد. وی 15 بهمن ماه درگذشت.»
پیش تر زمانیکه امینیان در قید حیات بود گفتگویی با CHN داشت و در آن به شرح زندگی خود پرداخته بود. وی از جمله نوازندگانی بود که در بیشتر فیملفارسی‌ها شرکت داشت. در بسیاری از فیلم‌هایی که در آن ایرج (حسین خواجه امیری)خواند، امینیان سنتور نواخت. فیلم‌هایی همچون "سالارمردها"، "چرخ و فلک"،" تک خال"، "سه قاب"،" سکه شانس" و..... از جمله فعالیت‌های او در زمان حیات بودند.

امینیان در دهه 80 در برنامه های رادیویی با "فضل الله توکل: مشغول به همکاری شد، برنامه‌ای که تا این اواخر نیز اجرا می‌شد. امینیان تنها با حقوق 180 هزارتومان بازنشست شد! زندگی در پایتخت و مبلغی ماهیانه برای یک ماه زندگی در این شهر پرهزینه!

IMG_0643.jpg

هیچ نظری موجود نیست: