نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

ک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی کشور کاهش یافته است

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: با تغییر کاربری ها در پنج دهه گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کاهش یافته و از روند تولید خارج شده است.

 به گزارش ایرنا، قباد افشار روز چهارشنبه در گردهمایی دهیاران، بخشداران و شهرداران استان قزوین با عنوان 'اراضی کشاورزی را قدر بدانیم'، افزود: بیشتر زمین های تغییر کاربری یافته، کشاورزی آبی بوده که با تخریب آنها از تولید 10 میلیون تن محصولات کشاورزی و تولید داخلی محروم شده ایم. 

وی با اشاره به وجود 165 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، بیان کرد: با این وجود تنها 11 درصد این اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی رفته اند. 

رییس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به زیر کشت بودن 15 میلیون هکتار از اراضی کشور، یادآور شد: این به آن معنا است که با کمتر از 10 درصد مساحت کشور امنیت غذایی را تامین و درصدد حفظ کشاورزی خود هستیم. 

وی با بیان اینکه ضریب تامین کالری کشور از محصولات کشاورزی داخلی کاهش یافته است، اضافه کرد: در زمان حاضر ضریب تامین کالری کشور از تولیدات داخلی محصولات کشاورزی 60 درصد است در حالی که این میزان در دهه گذشته 82 درصد بوده است. 

هیچ نظری موجود نیست: