نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اسفند ۲, شنبه

صادق طباطبایی چهار سال پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در آلمان به اتهام حمل یک کیلو و هشتصد گرم تریاک بازداشت شد.

در دوران جنگ بیشتر در آلمان اقامت داشت اما از طرف جمهوری اسلامی ایران مأمور خرید اسلحه برای تقویت نیروهای نظامی ایران بود که مشغول نبرد با ارتش عراق بودند.
آن گونه که صادق طباطبایی در خاطرات خود آورده است او برخی قراردادهای مربوط به واردات اسلحه را که شماری از کشورهای غربی به صورت یک طرفه فسخ کرده بودند احیا کرد؛ از جمله ۱۶ فروند هلی کوپتر از شرکت ایتالیایی "بل" و نیز زیردریایی که قرار بود دولت آلمان به ایران تحویل دهد را به نفع ایران بازپس گرفت.
به گفته‌ خودش، دولت ایران سفارش دویست تفنگ "ام ۱۰۶" آمریکایی را به وی داد و او آنها را تهیه کرده و به تهران فرستاد اما دستگاه قضایی جمهوری اسلامی وی را متهم به کم‌فروشی و سوء استفاده کرد و پرونده‌ قضایی او با پادرمیانی احمد خمینی و شخص آیت الله خمینی به نفع صادق طباطبایی بسته شد.
صادق طباطبایی چهار سال پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در آلمان به اتهام حمل یک کیلو و هشتصد گرم تریاک بازداشت شد. اما بعد دادگاه وی را تبرئه کرد هرچند مخالفان جمهوری اسلامی بر این باور بودند که آقای طباطبایی با وساطت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران توانست این پرونده را به سود خود ببندد.

صادق طباطبایی،مسئولیت بنیاد مستضعفان را هم بر عهده داشت

هیچ نظری موجود نیست: