نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۱۹, یکشنبه

دولت حسن روحانی اعتراف کرده که ۷۰ هزار میلیارد تومان از مهمترین طرح های اقتصادی کشور در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء یا در اصل سپاه پاسداران است


دولت حسن روحانی اعتراف کرده که ۷۰ هزار میلیارد تومان از مهمترین طرح های اقتصادی کشور در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء یا در اصل سپاه پاسداران است و بهره برداری گسترده از صنایع معدنی کشور به عنوان جایگزین نفت در دستور کار دولت و نهادهای اقتصادی سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند. 

به گزارش رادیو فرانسه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران، امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعۀ تغلیظ مجتمع مس سونگون گفت که دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار قرار داده که همگی از طرح های مهم اقتصادی کشور هستند.

اسحاق جهانگیری در عین حال تصریح کرد که دولت هم اکنون حدود ۵ هزار میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیاء بدهکار است و برغم این بدهی قرارگاه خاتم الانبیاء همراهی خوبی با دولت دارد.

معاون اول رییس جمهوری ایران، صنایع معادن کشور را جزو سودده ترین صنایع کشور دانست و گفت که این صنایع حتا در بدترین شرایط اقتصادی و رکود، توان سوددهی و صادرات بالا را دارا هستند. او خواستار سرعت بخشیدن به برداشت از معادن کشور شد و گفت که برای این منظور بهره برداری های گسترده از منابع مهم معدنی در نظر گرفته شده است.
کاهش بهای نفت و افت شدید صادرات نفتی ایران در نتیجۀ تحریم های بین المللی مقامات این کشور و به ویژه سپاه پاسداران را که بزرگترین و پولدارترین مقاطعه کار خاورمیانه با بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه به شمار می رود به فکر بهره برداری هرچه وسیع تر از معادن ایران واداشته اند. در این میان سازمان‌های اقتصادی سپاه پاسداران به ویژه قرارگاه خاتم الانبیاء علاوه بر رانت قدرت، از امتیاز دسترسی مستقیم به منابع ارزی کشور نیز بهره مندند.

هیچ نظری موجود نیست: