نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۲۰, دوشنبه

صف کشیدن، دست دادن و بیعت با عکس پادشاه جدید عربستان

صف کشیدن، دست دادن و بیعت با عکس پادشاه جدید عربستان

 
در پی مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی، دو ویدئو از "بیعت"سعودی ها با حکمرانان جدید این کشور حاشیه خلیج فارس منتشر شده است.
ویدئویی هایی که مردم در آن در حال دست دادن و در واقع "بیعت"با تصاویر چاپ شده رهبران جدید عربستان از جمله ملک سلمان هستند.
پیش از این در سالگرد انقلاب ایران نیز، حمل تصویر بزرگی از آیت الله خمینی، در مراسمی نمادین و حضور برخی مقامات وقت ایران در کنار این تصویر به موضوعی جنجالی در ایران بدل شده بود.


برای اینکار، بازیگرانی پشت تصاویر این سه فرد قرار گرفته اند و عکس سه رهبر جدید عربستان نیز در قطع واقعی چاپ شده و مردم در واقع با دست دادن به بازیگران پشت این تصاویر با پادشاه و دیگر رهبران جدید کشوربیعت میکنند.
مسلما غیرممکن است که تمامی مردم عربستان بتوانند خود را به شاه جدید برسانند و با او بیعت کنند و از همین روست که مقامات کشور دست به این ابتکار زده اند.
شرکت کننده

برای گرفتن رانت از حکومت دست به این کارها میزنند

صالح یکی از ناظران ما در عربستان درباره این پدیده میگوید:

این شیوه نشان دادن وفاداری، ریشه در تاریخ دارد. زمانی که جوامع کوچک بود، این شیوه نشان داده بیعت و وفاداری ممکن و عملی بود. مردم با رهبر خود دیدار میکردند و با او بیعت میکردند اما اکنون که جمعیت کشور به بیست میلیون نفر رسیده است، بیعت به این شکل غیرممکن است.
هر دوی این ویدئوها در دو مدرسه گرفته شده اند، یکی از مدارس دخترانه و دیگری پسرانه است. در عربستان فرهنگی برای کسب منافع و امتیاز به وسیله این شکل کارها وجود دارد.
من این نیست هیچ کس وجود ندارد که واقعا دوست داشته باشد با حاکمان جدید بیعت کند. اما این ویدئوها راهی برای کسب امتیاز و برای خوش آمد حاکمان است. احتمالا دارد انگیزه واقعی مدیر مدارس همین بوده باشد.

مقامات یک مدرسه در جده، درحال بوسیدن عکس ملک سلمان و شاهزاد های سعودی

ملک عبدالله از سال 2005 تا زمان مرگش در دو هفته، پیش حاکم عربستان سعودی بود. پس از مرگش سلیمان، یکی از برادران ناتنی او، به عنوان حکمران جدید اعلام شد.

هیچ نظری موجود نیست: