نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

تظاهرات گسترده چپگرایان اسپانیا در مادرید

تظاهرات گسترده چپگرایان اسپانیا در مادرید

ده‌ها هزار نفر در مادرید، پایتخت اسپانیا در "راهپیمایی تغییر" که به دعوت حزب چپ رادیکال پودموس برگزار شده شرکت کردند.
این اولین راهپیمایی بزرگی است که این حزب ترتیب داده است.
پودموس متحد نزدیک حزب سیریزا در یونان است و به نظر می‌رسد راهپیمایی امروز فرصتی برای استفاده از روحیه‌ای است که پیروزی سیریزا در انتخابات یونان ایجاد کرده است.
پس از دهه‌ها برای اولین بار یک دولت چپگرای غیر میانه در اروپا به قدرت رسیده و با توجه به نارضایتی عمومی از تبعات بحران اقتصادی سال‌های اخیر چپگرایان امیدوارند که بتوانند مانند یونان در کشورهای دیگر اروپا هم به پیروزی برسند.
در اسپانیا حزب پودموس (به معنی ما می‌توانیم) در نظرسنجی‌ها از دیگر احزاب پیش افتاده است. این حزب می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات برای تسهیل شرایط بازپرداخت بدهی اسپانیا مذاکره خواهد کرد.
چهره‌های سرشناس این حزب می‌گویند که سیاستمداران باید "در خدمت مردم باشند، نه منافع بخش خصوصی."
پابلو ایگلسیاس (فردی که مشتش را گره کرده) رهبر حزب پودموس روابط نزدیکی با نخست وزیر تازه یونان دارد
خبرنگار بی‌بی‌سی در مادرید می‌گوید که اسپانیایی‌ها حضور چشمگیری در این تظاهرات داشته‌اند و روحیه‌ای مثل یک جشن بر فضا حاکم است.
در این تظاهرات پابلو ایگلسیاس، رهبر پودموس، خطاب به جمعیت گفت: "ما به دنبال تغییریم. می‌دانم که حکومت کردن کار دشواری است اما آنان که رویاهایی پرشور دارند می‌توانند اوضاع را دگرگون کنند."
پابلو ایگلسیاس استاد دانشگاه است و روابط نزدیکی با الکسیس سیپراس، رهبر سیریزا و نخست‌وزیر جدید یونان دارد.
سیاست‌های ریاضت اقتصادی و فساد، نارضایتی بسیاری را در اسپانیا برانگیخته است و حزب پودموس از زمان حضورش در سیاست اسپانیا توانسته با هدف قرار دادن این مسائل هواداران بسیاری جلب کند.
یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری رویترز گفت اسپانیایی‌ها ناچارند که با طبقه حاکم بجنگند. او گفت: "این تنها راه ما است که این سیاستمدارهایی را که همه چیزمان را از ما گرفتند بیرون بیندازیم. آنها حتی خواسته‌اند شرف ما را از ما بگیرند، اما این یک کار را نمی‌توانند بکنند."
روی تابلو نوشته که 'پودموس تاریخ را تغییر می‌دهد'

هیچ نظری موجود نیست: