نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۷, سه‌شنبه

گزارشی از یک تجمع ضد فاشیستی در ایتالیا: "ما همه ضد فاشیست هستیم"

گزارشی از یک تجمع ضد فاشیستی در ایتالیا: "ما همه ضد فاشیست هستیم"

نوشته: فرهاد متین
یک هفته پس از مجروح شدن امیلیو(EMILIO) یکی از فعالین آنتی‌فاشیست ایتالیایی به توسط چند فاشیست که در این حادثه وی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد، بیش از دو هزار نفر از آنتی‌فاشیست‌های ایتالیایی که قصد داشتند با وارد شدن به مرکز شهر "کرمونا" (شهر کوچکی در حومه شهر میلان- CREMONA) در مقابل دادگاه و مرکز پلیس این شهر تجمع کنند. با حمله پلیس به آنتی‌فاشیست‌ها تظاهرات به خشونت کشیده شد و تا نیمه‌ی شب ادامه پیدا کرد. دراین تظاهرات عده‌ی بسیاری دستگیر شده که هنوز خبر دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

در روز یک شنبه 18 ژانویه 2015 با حمله‌ی از پیش برنامه ریزه شده بیش از 50 فاشیست ایتالیایی (Casa Pound) و با همدستی مستقیم پلیس که از شهرهای مختلف ایتالیا به بهانه تماشای مسابقه فوتبال خود را به استادیوم شهر کوچکی به نام کرمونا رسانده بودند، در حوالی ساعت 6 بعداز ظهر و بعد از خاتمه یافتن مسابقه، به گفته‌ی شاهدان، در حالی که نیروهای پلیس فقط نظاره‌گر این حادثه بودند، فاشیست‌ها با هر آنچه در دست داشتند از جمله میله آهنی با یورش به مرکز اجتماعی C.S.A  DORDONI شهر مذکور که متعلق به نیروهای آنتی‌فاشیست این شهر می باشد ضمن تخریب اموال ساختمان، دو نفر را نیز به شدت مجروح می‌کنند که حال یکی از آنان به نام EMILIO به علت ضربه میله آهنی به سر وی حال وخیمی داشته و در بیمارستان بستری است. به گفته فرزند EMILIO، وی خون ریزی مغزی کرده و تا یک هفته پس از این حادثه هنوز در کُما می‌باشد و در بیمارستان تحت مراقب های ویژه قرار دارد.
 اما با این حال به همدستی پلیس بدنام  CARABINIERIنیز باید اشاره کرد، در عین حال فقط نظاره گر بودن واقعه و بعد از اینکه متجاوزین کار خود را به پایان می‌رسانند تمام عاملین این حادثه را شناسایی کرده بعد از چند ساعت بازداشت آنها آزاد می‌کنند و به اهالی مرکز اجتماعی نیز اعلام می‌کند که خود مسئول امنیت فضای خود هستید.
این عمل باعث شد تا آنتی‌فاشیست‌ها تنها یک هفته بعد از این حادثه و در همبستگی با امیلیو در روز شنبه 24 ژانویه از تمام شهرهای ایتالیا خود را به این شهر کوچک برساند تا با برپایی تظاهراتی به سیستم پلیس و شدت یافتن حملاتی از این دست اعتراض کنند. این تظاهرات با حضور تمام احزاب و گروی‌های چپ و کمونیست در ساعت 4 بعداز ظهر به وقت محلی با سخنرانی کوتاه یکی از سازماهندگاه این تظاهرات از مقابل محل حادثه با شعار " ما همه آنتی فاشیست هستیم " آغاز شد.
ضمن اینکه آنتی فاشیست‌ها از چند روز قبل با نصب پوسترهایی بر دیوارهای شهر با این مضمون که "حرفی برای گفتن نیست ولی کار برای انجام دادن زیاد است"  قصد داشتند تا به مرکز شهر وارد شوند و در مقابل اداره پلیس تجمع کنند،  اما با حمله‌ی پلیس با گاز اشک آور اعتراض به خشونت کشیده شد. لازم به ذکر است که در طول تظاهرات یک هلی‌کوپتر در فراز آسمان ضمن گشت زنی به پاشیدن گاز اشک آور نیز مشغول بود. با این همه هیچ خللی در صفوف نیروهای آنتی فاشیست ایجاد نشد و همه با دستانی حلقه کرده به هم  و با صف هایی منظم و با تاکتیک‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده به مسیرخود ادامه می‌داند.
یکی از فعالین که از شهر رم پایتخت ایتالیا آمده بود گفت: "ما به این شهرآمدیم تا در همبستگی با امیلیو نشان  دهیم که کرمونا با این که شهر کوچکی است ولی تنها نیست تا دیگر فاشیست‌ها جرأت تکرار این گونه حملات را نداشته باشند". 
به گفته‌ی یکی دیگر از فعالین که از میلان آمده بود؛ در چنین فضای سیاسی سر بلند کردن فاشیسم چه از نوع قدیمی و چه از نوع جدید واکنشی همه جانبه، قوی و متحد و غیر قابل انعطاف پذیر را مطلبد.
در این تظاهرات حضور نوجوانان و جوانان به خصوص دختران و زنان بسیار چشم گیر بود که شانه به شانه‌ در مقابل خشونت پلیس ایستاده‌گی می‌کردند. همچنین در این تجمع تمام گروها و احزاب چپ و کمونیست نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است که تمام مراکز عمومی شهر به دستور پلیس دو ساعت پیش از شروع تظاهرات تعطیل و از صبح روز شنبه اجازه وارد شدن هیچ خودرویی به شهر داده نمی‌شد جز آمبولاس و خورد‌های آتش نشانی و نیز نیروهای امنیتی که از صبح روز شنبه درشهر حضور چشمگیری داشتند.
ویدئو این تظاهرات در یوتوب

هیچ نظری موجود نیست: