نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۱۳, شنبه

پنجشنبه 01 ژانویه 2015 علاء محسنی مستند «کی‌ می‌رسد باران؟»

پنجشنبه 01 ژانویه 2015 علاء محسنی

مستند «کی‌ می‌رسد باران؟»

این کار سفری است به یوش در جستجوی نشانه ها و ریشه ها، آن ها که شاید در شعر نیما خوانده باشیم ولی کمتر دیده باشیم شان: ازاکو، وازنا، ماخ اولا، کوهستان و اقلیم نور، و کوچه پس کوچه های محل تولدش یعنی روستای یوش که همیشه عاشقانه از آن یاد کرده است. امیدواریم بی مزاحمت برای آنخاطر پُر درد ِکوهستانی، پنجره ای به دنیای پر رمز و راز افسانه اش گشوده باشیم. 
هر سه نفری را که با ایشان مصاحبه کردیم از همان خطه انتخاب شدند تا عملا با محیط زندگی نیما آشنا باشند. و با همین نگاه به معنا شناسی شعر «داروگ» پرداختیم، تصویری یگانه از پیوند اعتقادات ساده و بی آلایش روستایی با ارزش های متعالی جهانی مثل «آزادی». سعی ما ثبت این تصویر و نشانه شناسی مفاهیم فرهنگ محلی آن بوده است، به قول خود نیما این آبی است که ما بی سر و صدا و در حد بضاعت مان از رودخانه او بر گرفته ایم، و وارد وادی تحلیل و تمثیل و نقد نشدیم، این ها را به اهلش واگذار می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: