نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در عراق کشته شد

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در عراق کشته شد


تصاویری از سرتیپ تقوی در ابنا، خبرگزاری‌ "اهل بیت" منتشر شده است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سرتیپ حمید تقوی، یکی از فرماندهانش، در شهر سامرای عراق کشته شده است.
این اطلاعیه می‌گوید که سرتیپ تقوی "در حین انجام ماموریت مستشاری برای مقابله با تروریست های تکفیری و داعش در سامرا" جان خود را از دست داده است.
در اطلاعیه سپاه آقای تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران جنگ ایران و عراق معرفی شده که بعد از جنگ هم "در عرصه های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی" فعال بوده است.
در این اطلاعیه سمت اخیر آقای تقوی روشن نشده، اما پیشتر در تعدادی از اطلاعیه‌های سازمان مجاهدین خلق ایران از آقای تقوی به عنوان فرمانده عملیات نیروی قدس سپاه یاد شده بود.

اطلاعیه کم‌سابقه

خبرگزاری دفاع مقدس، "دفاع‌پرس" گزارش داده است که او عصر روز شنبه ششم دی در منطقه بلد سامرا در اثر تیراندازی تک‌تیراندازان داعش کشته شده است.
به نظر می آید این اولین بار است که سپاه رسما خبر کشته شدن یکی از اعضای خود را در عراق اعلام می‌کند.
ایران حضور نیروهای نظامی خود در عراق را انکار نمی‌کند، اما می‌گوید که این نیروها تنها برای ماموریت‌های آموزشی و مستشاری به این کشور اعزام می‌شوند.
به ویژه حضور سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه نظامی برون مرزی سپاه پاسداران و انتشار کم‌سابقه تصاویر او در کنار نیروهای شیعه و کرد عراق بسیار خبرساز بوده است.
مقام‌های عراقی، از جمله مقام‌های اقلیم کردستان، گفته‌اند که کمک‌های تسلیحاتی ایران برای مقابله با داعش حیاتی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: