نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۱۶, چهارشنبه

بیش از ۱۶۸ میلیون کودک کار در جهان

بیش از ۱۶۸ میلیون کودک کار در جهان


وزارت کار آمریکا سه‌شنبه (هفتم اکتبر) در گزارشی عنوان کرد سال گذشته حدود ۱۶۸ میلیون کودک پنج تا هفت ساله در ۱۴۰ کشور کار می‌کرده‌اند و تقریبا نیمی از آنان کارهای پرخطر داشته‌اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این پژوهش که وضعیت کودکان کار را در ۱۴۰ کشور بررسی کرده، نشان می‌دهد نسبت به سال‌های پیشین پیشرفت‌هایی به دست آمده است.
اما این وزارتخانه اعلام کرد ده درصد از کودکان جهان هنوز به جای مدرسه، به‌اجبار سر کار فرستاده می‌شوند.
توماس پرز، وزیر کار آمریکا، می‌گوید دنیا باید بیشتر در این خصوص آگاه‌سازی کند.
این گزارش شامل آمریکا و کشورهای اروپای غربی نمی‌شود.
پرز گفت: "این گزارش وضعیت حدود ۱۶۸ میلیون کودکی را که در سراسر جهان دور از چشم جهان کار طاقت فرسا انجام می دهند تا حدودی روشن می کند. کودکانی که در تونل‌های زیرزمینی معدن‌ها می‌خزند، در کارخانه‌های نساجی می‌بافند یا به عنوان خدمتکار در خانه‌ها کار می‌کنند."
بر اساس این پژوهش ۸۵ میلیون نفر از این ۱۶۸ میلیون کودک کار مشغول کارهای پرمخاطره هستند.
او گفت: "کشورهای بیشتری برای بهتر شدن این وضعیت تلاش می‌کنند، اما جهان می‌تواند و باید کاری برای سرعت بخشیدن به این تلاش‌ها انجام دهد. وقتی بچه‌ها به جای کار کردن درس بخوانند، خانواده‌ها شکوفا می‌شوند، اقتصاد رشد می‌کند و ملت ها به رفاه می رسند."
این گزارش بر اساس قانونی تجاری که در سال ۲۰۰۰ به تصویب رسید منتشر می‌شود.
قانون مذکور از وزارت کار آمریکا می‌خواهد تا کشورهایی را که واجد شرایط بهره مندی از تجارت با آمریکا هستند، تعیین کند.
این منافع به کشورهایی که در خصوص کودکان کار وضعیت بدی دارند، تعلق نمی‌گیرد.
بر اساس این گزارش کشورهایی که "پیشرفت چشمگیری" نسبت به سال‌های پیش در وضعیت کودکان کار داشته‌اند شامل آلبانی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، ساحل عاج، پرو، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تونس و اوگاندا می‌شود.
در انتهای فهرست نیز که مربوط به کشورهای "بدون پیشرفت" در مورد کودکان کار است، نام‌هایی چون جزایر ویرجین بریتانیا، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جزایر کوک، اریتره، جزایر فارکلند، مونتسرات و جزیره نورفک به چشم می‌خورد.
آقای پرز می‌گوید: "این کار به منظور "مچ‌گیری" انجام نشده است. ما امیدواریم بتوانیم فرایندی درجهت بهبود این وضع ایجاد کنیم."

هیچ نظری موجود نیست: