نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

باز هم حادثه برای توپولوف در مشهد

هواپیمای متعلق به شركت هواپیمایی تابان ساعتی پیش در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار حادثه شد.
خبرگزاری هرانا: هواپیمای متعلق به شركت هواپیمایی تابان ساعتی پیش در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچار حادثه شد. بنا به گفته و تائید یك مقام آگاه قسمت انتهایی این هواپیما در هنگام فرود در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد دچارمشكل شده و 29 نفر ازمسافران هواپیما بر اثر این حادثه مجروح شده‌اند، فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد یكی از فرودگاه‌های مهم و البته پرحادثه كشور است.
لازم به یاد آوری است در تیر ماه سال جاری یک فروند هواپيمای تهران - ايروان در نزديکی قزوين سقوط کرد و ۱۶۸ مسافر و خدمه آن کشته شدند. کمتر از یکماه بعد از این حادثه يک فروند هواپيمای مسافربری ايران که از تهران به مقصد مشهد حرکت کرده بود، در فرودگاه مشهد هنگام فرود دچار سانحه شد. این هواپیما متعلق به هواپیمای آریا قشم بود که در این حادثه 16 نفر از خدمه و مدیر عامل شركت هواپیمایی آریا قشم كشته شدند.
در تیرماه سال ۱۳۸۵ نیز یک فروند هواپیمای توپولف مسافری در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد. این هواپیمای شرکت ایران ایرتور، به دلیل نقص فنی، هنگام فرود از باند خارج شد، روی بال سمت چپش برگشت و سپس آتش گرفت. اکثر مسافران هواپیمای سانحه دیده بر اثر آتش سوزی یا خفگی جان خود را از دست دادند.

این برای چندمین بار است كه هواپیمای توپولف روسی در ایران دچار حادثه می‌شود. جالب اینجاست كه در سالهای اخیر روس‌ها این هواپیما را از گردونه حمل‌ونقل خود خارج كردند اما هنوز در ایران توپولف‌ها جایگاهی ویژه در خطوط هوایی دارند.
طی بیست سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ تن جان خود را طی سوانح هوایی در ایران از دست داده‌اند. از این رقم بیش هزار نفر در 12 سال گذشته و ۶۵۰ نفر طی ده سال گذشته در حادثه های سقوط هواپیما در ایران جان باخته اند. این رقم به نسبت جمعیت، در حد بالاترین میزان سرانه تلفات هوایی در سراسر دنیا محسوب می شود.
به جز دو نوع دیگر از هواپیماهای (روسی و اوکرائینی) ایلوشین و آنتونف که هر دو در ایران سابقه سقوط و تلفات جانی قابل ملاحظه داشته اند، هواپیماهای توپولف رکورد دار سقوط و تلفات جانی در پرواز های داخلی در ایران محسوب میشوند.

اولین هواپیمای نوع توپولف ۱۵۴ در اسفند ماه سال ۱۳۷۱ (فوریه سال ۱۹۹۳ ) در ایران سقوط کرد. هواپیمای یاد شده که متعلق به خطوط هوایی ایران ایر تورز بود پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد و در حال اوج‌ گيری با يک فروند هواپیمای سوخو ۲۴ نیروی هوايی، برخورد کرد. در حادثه یاد شده ۱۳۱ نفر سرنشین هواپیمای توپولف جان سپردند. از عمر هواپیمای یاد شده در زمان حادثه تنها دو سال میگذشت.

منبع خبر :

هیچ نظری موجود نیست: