نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

فتخار برزگریان، حسین قابل و علی معموری سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد همچنان دربند

ادامه فشارها بر دانشجویان دانشگاه های مشهد: افتخار برزگریان، حسین قابل و علی معموری سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد همچنان در بند

افتخار برزگریان دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد و عضو سابق انجمن اسلامی این دانشگاه و دبیر شاخه دانشجویی ستاد انتخاباتی مهدی كروبی در مشهد با گذشت بیش از پنج ماه از بازداشت، بدون هیچگونه دلیل قانونی همچنان در شهر مشهد در بازداشت موقت به سر می برد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از 4 ماه پیش قرار بازداشت موقت این فعال دانشجویی شهر مشهد به قرار وثیقه 10 میلیون تومانی تیدیل شده است و علیرغم تهیه وثیقه و تودیع آن از طرف دوستان وی، بازپرس پرونده به صورت كاملا غیرقانونی از پذیرش آن امتناع كرده است.

در حالی كه خانواده افتخار برزگریان كه از حامیان شناخته شده احمدی نژاد و دولت در شهر ساری می باشند، به دلیل اختلاف نظر سیاسی با فرزندشان حاضر به هیچگونه پیگیری وضعیت وی نیستند. بازپرس پرونده نیز در اقدامی خلاف قانون و بی سابقه به دوستان برزگریان كه وثیقه را تهیه و تودیع كرده اند، اعلام كرده است كه فقط خانواده افتخار میتوانند برای او وثیقه تهیه كنند.

افتخار برزگریان در سال 85 پس از چند دوره اعتصاب غذا با حكم سنگین چهار ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات روبرو و به همین دلیل از دانشگاه اخراج شد. وی پس از اخراج از دانشگاه در شهر مشهد مشغول به كار بود.

همچنین گفتنی است حسین قابل و علی معموری از دانشجویان دانشگاه فردوسی در پی حملات سازمان یافته انصار و اوباش به دانشگاه های مشهد و بیت آیت الله صانعی در ماه گذشته و بازداشت دهها دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد، همچنان در بازداشت به سر می برند.

بنابر این گزارش حسین قابل برادرزاده احمد و هادی قابل نیز در مراسم عزاداری روزعاشورا در بیت آیت الله صانعی و علی معموری در حمله دوم لباس شخصی های حامی دولت كودتا به دانشگاه های مشهد در تاریخ دهم دیماه مشهد بازداشت شده اند.

حسین قابل به تازگی از بند سیاسی-اقتصادی زندان وكیل آباد مشهد به مكان نامعلومی منتقل شده و از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. علی معموری نیز به سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات منتقل شده است

هیچ نظری موجود نیست: