نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۲۳, شنبه



اهالی روستاهای همجوار منطقه تفریحی دره گلی مدعی شده اند که اداره صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه به نظرات شورای تأمین اقدام به صدور مجوز نصب کنتور و ترانس برق در محل احداث ساختمان فرد سرمایه گذار نموده و این موضوع بار دیگر جو منطقه را متشنج و باعث تحریک احساسات مردم شده است
:
صبح روز پنج شنبه، جمعی از اهالی حوزه نقاره خانه و حومه آن که نسبت به احداث طرح سنگ شکن کوهی در منطقه گردشگری دره گلی از بخش کبگیان شهرستان بویراحمد اعتراض داشته با حضور در جلوی ادارات اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد نگرانی خود را از احداث این طرح اعلام کردند.
صبح زاگرس درخبری چنین نوشته است :  اهالی روستاهای همجوار منطقه تفریحی دره گلی مدعی شده اند که اداره صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه به نظرات شورای تأمین اقدام به صدور مجوز نصب کنتور و ترانس برق در محل احداث ساختمان فرد سرمایه گذار نموده و این موضوع بار دیگر جو منطقه را متشنج و باعث تحریک احساسات مردم شده است.
خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس با حضور در میان افراد معترض در جلوی اداره برق دلایل مخالفت آن ها را جویا شده است.
یکی از اهالی روستای آبگرمک سفلی از توابع بخش کبگیان ضمن ابراز نارضایتی از اقدام صورت گرفته به وسیله اداره صنعت و معدن استان گفت: با توجه به حوادث رخ داده طی دو سال اخیر ، این موضوع جنبه امنیتی پیدا کرده و امیدواریم اهالی منطقه با حفظ آرامش و برقراری امنیت، موضوع را به شکل کاملاً قانونی پیگیری نمایند.
وی دلیل مخالفت خود با این طرح را قرار گرفتن ساختمان احداثی سرمایه گذار در حریم منابع ملی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به فاصله چند کیلومتری ساختمان فرد سرمایه گذار با طرح سنگ شکن و روستاهای اطراف، اقدام به صدور مجوز نصب ترانس برق در این منطقه هیچگونه دلیل قانع کننده ای نداشته، ضمن اینکه سازه مورد نظر فاقد مجوز از سوی بنیاد مسکن و منابع طبیعی است.
این ساکن روستای آبگرمک سفلی از دیگر دلایل مخالفت اهالی این روستا با طرح سنگ شکن را نداشتن توجیه اقتصادی، تهدید کننده منافع مردم و تخریب کننده مراتع و منابع ملی اعلام کرد.
وی ادامه داد: معدن مورد نظر فرد سرمایه گذار خاکی و ناخالص بوده که استاندار وقت نیز در بازدیدی که از این طرح داشته، ناخالص بودن معدن را تأیید کرده که این موضوع در رسانه های استان نیز منتشر شده است.
این ساکن روستا با اعلام اینکه به سبب داشتن خاک مرغوب و زمین های هموار، برخی از افراد قصد دست درازی به این منابع ملی را دارند، ادامه داد: با توجه به مخالفت های مردم و اهالی منطقه در زمان خاک برداری و به دلیل بروز معارضات اجتماعی، طرح فوق با تصمیم شورای تأمین استان راکد مانده اما در کمال تعجب شاهد هستیم که برخی از ادارات اجرایی استان با نادیده گرفتن رأی شورای تأمین، اقدام به حمایت از این سرمایه گذار می نمایند.
وی ابراز داشت: با توجه به اعتراضات اهالی منطقه در سال گذشته، مدیر کل منابع طبیعی استان نیز با صدور دستور کتبی و با توجه به بند ۵ تعهدات سرمایه گذار طرح سنگ شکن در قرار داد منعقده، به جهت بروز معارضات اجتماعی و نارضایتی اهالی روستاهای اطراف، قرارداد را کن لم یکن و فسخ شده اعلام کرد.
ساکن روستای آبگرمک سفلی با اشاره به وجود سه کارخانه شن و ماسه در اطراف این روستاها، اضافه کرد: در حال حاضر دو کارخانه شن و ماسه دارای مجوز در منطقه نقاره خانه و صالحان بخش کبگیان وجود داشته ضمن اینکه کارخانه شن و ماسه روستای دارشاهی نیز در نزدیکی این روستاها قرار دارد، بنابراین نیازی به ساخت چنین طرحی آن هم در منطقه گردشگری و تفریحی دره گلی نیست.
نماینده مردم روستای آبگرمک علیا نیز ایجاد ناامنی و رعب و وحشت از سوی فرد سرمایه گذار را از دلایل مخالفت خود با احداث این طرح در منطقه گردشگری دره گلی اعلام کرد و مدعی شد: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم این روستاها دامداری است به سبب وجود این طرح، شخص سرمایه گذار اقدام به تهدید مسلحانه نموده به طوری که اهالی منطقه جرأت بردن دام های خود به این منطقه برای چرا را ندارند.
نماینده مردم روستای آبگرمک وسطی نیز هر گونه ساخت و ساز در این منطقه را تخریب منطقه توریستی دره گلی بیان کرد و افزود: این منطقه از گذشته تاکنون محل چرای دام روستاهای اطراف بوده و احداث این طرح باعث تخریب اراضی و نابودی صنعت کشاورزی و دامپروری این منطقه می شود.
همچنین نماینده روستای بلوط کاران از توابع بخش کبگیان نیز ابراز امیدواری کرد که در موضوع مورد بحث منافع فرد بر منافع عموم مردم ترجیح داده نشود.
وی مدعی شد:  از دهه هفتاد تا کنون بخش زیادی از منابع ملی در محدوده منطقه گردشگری دره گلی مورد تخریب و تجاوز قرار گرفته است.
این ساکن روستای بلوط کاران خواستار مقابله مسئولان استان با معضل زمین خواری در این منطقه گردشگری  و مبارزه با زمین خواران با استناد به نقشه های هوایی و زمینی از این منطقه شد.
نماینده مردم روستای آب زالو نیز هر گونه ساخت و ساز در این منطقه را غیرقانونی دانست و خواستار اقدام قانونی دستگاه های مربوطه شد.
گفتنی است در ایام نوروزسال ۹۲ عده ای از مردم مناطق و روستاهای بخش کبگیان نسبت به احداث طرح سنگ شکن در منطقه دره گلی اعتراض کردند که این اقدام آن ها در نهایت منجر به حضور مدیران و مسئولان استانی از جمله امیدی پور معاون عمرانی استانداروقت، آلفونه فرماندار سابق شهرستان بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی، محیط زیست، توزیع نیروی برق و جمعی دیگر از مدیرانی شهرستانی در بین اهالی روستاهای بخش کبگیان گردید.
به دلیل درگیری مسلحانه و زخمی شدن چندین نفر در حضور مسئولان وقت و با توجه به سابقه اختلاف در احداث این طرح، موضوع احداث طرح سنگ شکن کوهی در این منطقه به جلسه شورای تأمین ارجاع داده شد و بنا به تصمیم این شورا از سال ۹۲ تا کنون طرح تعطیل شد.
اما فرد سرمایه گذار که نسبت سببی نیز با یکی از ساکنین روستاهای اطراف دارد اقدام به ساختن ساختمانی در حد فاصل روستای آبگرمک علیا و طرح سنگ شکن در منطقه تفریحی دره گلی و تجاوز به حریم منابع ملی باعث اعتراض مجدد اهالی این منطقه شده است.
اهالی منطقه بار دیگر در اعتراض به این اقدام فرد سرمایه گذار و عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی با شورای تأمین استان اقدام به تجمع در جلوی ادارات استان کرده که مهمترین اعتراضات آنان در جلوی اداره صنعت و معدن، شرکت توزیع نیروی برق، منابع طبیعی، همیاری شهرداری ها، بنیاد مسکن، امور آب و غیره بوده است.
لازم به ذکر است که متأسفانه علاوه بر منطقه گردشگری «دره گلی» بخش کبگیان، منطقه زیبا و گردشگری «سرنجلکل» که در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر یاسوج و در محور یاسوج به اصفهان قرار دارد نیز در بلاتکلیفی به سر می برد.”

هیچ نظری موجود نیست: