نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۳, شنبه

نماینده مجلس: رنجانی در این مدت کوتاه پول پارو کرد، چرا نادان شد و با نظام درافتاد؟ / نجاتی برای بابک زنجانی نمی‌بینم /او جیره خوار خیلی زیاد داشت و اگر آن‌ها دلشان بسوزد و با او صحبت کنند شاید بدهی اش را بدهد

نماینده مجلس:  رنجانی در این مدت کوتاه پول پارو کرد، چرا نادان شد و با نظام درافتاد؟ /
 نجاتی برای بابک زنجانی نمی‌بینم /او  جیره خوار خیلی زیاد داشت و اگر آن‌ها دلشان بسوزد و با او صحبت کنند شاید 

 بدهی اش را بدهد

  عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی به باشگاه خبرنگاران گفت: منتظر 

هستیم تا این پرونده در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به جلسه بعدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فعلا زمان برگزاری این جلسه مشخص نشده، ولی طبق روال در صورت برگزاری، پرونده بابک زنجانی نیز مطرح و به آن رسیدگی خواهد شد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در خصوص اینکه گفته می‌شود افراد دیگری همچون بابک زنجانی که در ماجرای دور زدن تحریم‌ها فعالیت کرده و بدهی دارند، گفت: چیزی مطرح نشده است، آقایان گفتند داریم و مطرح می‌کنیم و ما منتظر هستیم تا مطرح کنند.

وی همچنین به سخنان رئیس جمهور در آخرین گفتگوی زنده خود با مردم اشاره کرد و گفت: ما منتظر فرمایشات رئیس جمهور هستیم تا ببینیم منظور ایشان چه کسانی بود، وی گفت؛ افراد دیگری هم بودند که سوء استفاده کردند و اینهایی که مخالفت می‌کنند منافعشان به خطر افتاده است و ما امیدواریم مطرح کنند و ما آماده‌ایم تا بررسی کنیم.

یوسفیان ملا تاکید کرد: ما در جریان نیستیم، ولی منتظریم تا اعلام کنند.

وی در واکنش به این موضوع که این اظهارات به مثابه اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر در جیب داشتن اسامی مفسدان اقتصادی است، گفت: ان‌شاءالله که اینگونه نیست!

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ورود وزارت امور خارجه به پرونده بابک زنجانی که پیش‌تر از آن خبر داده بود، اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی در این رابطه شده و کارهایی انجام می‌دهند، ولی دقیقا گزارش نداده‌اند، چون دوستانی که از وزارت امور خارجه آمده‌اند گفتند که در پی سخنان شما ما اقداماتی انجام می‌دهیم و بعدا به شما خواهیم گفت چه کار کردیم.

وی افزود: باید وزارت امور خارجه ورود کند و خیلی کار‌ها می‌تواند انجام دهد، چرا که امکانات زیادی دارد، در کشور‌ها ۴۰ الی ۵۰ نفر نیرو دارند و می‌توانند همکاری کنند.


یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در حال حاضر بابک زنجانی در بازداشت بوده و ممنوع الخروج نیز هست و اگر نخواهد همکاری کند که ظاهرا نمی‌خواهد، موضوع به چه صورت خواهد بود، گفت: برای این پرونده تفهیم اتهام صورت گرفته و قرار بازداشت موقت نیز صادر شده است و اتهامی که تفهیم شده فساد اقتصادی است، قرار بازداشت موقت برای جرایم سنگین صادر می‌شود، مثل قتل، افساد، محارب و...، و اینکه آقای دادستان تهران گفت تا پول ندهد آزاد نمی‌شود، وقتی همکاری کند به خودی خود باعث تخفیف می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سرنوشت پرونده در دست خود بابک زنجانی است تا خودش را نجات دهد یا نه، واقعا اگر این مسیر پیش رود امیدی به نجات نیست، با این قرار بازداشتی که صادر شده، نجات دست خودش است، اگر همکاری کند و پول‌ها را تحویل دهد، خیلی تاثیر خواهد داشت.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه اگر بابک زنجانی بدهی خود به نظام را صفر کند آزاد خواهد شد و مثل سایر شهروندان به زندگی خود ادامه خواهد داد یا خیر؟ گفت: اولا پرونده قضایی به این صراحت که من خدمت شما عرض کنم اینگونه پیش نمی‌رود، یعنی وارد جزئیات نمی‌شویم.

وی افزود: ایشان در حال حاضر یک چک داده  که وصول نشده است، یعنی می‌شود چک بلامحل و چک بلامحل نیز حبس طولانی دارد، اینکه من می‌گویم خودش کار خودش را مشکل می‌کند و ممکن است به نقطه‌ای برسد که اگر بخواهند هم نتوانند کمکش کنند، به خاطر همین است و روز اول گفتم همه چیز دست خود این شخص است، یعنی اتهامش در مسیری قرار گرفته که ادامه بر عهده خودش است.

یوسفیان ملا گفت: بابک زنجانی پولی را که گرفته است در مسیر ارتشاع و اختلاس نبوده که اگر بدهد یا ندهد مجازاتش چنین و چنان می‌شود، بلکه بدهکار است.

وی افزود: وقتی از پرداخت خود سرباز می‌زند و کشور ما در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و ما می‌رویم ژنو آن همه قضایا اتفاق می‌افتد که فقط ۵۵۰ میلیون دلار در مرحله اول نصیب ما می‌شود، ولی این شخص به تنهایی ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو در دست خودش دارد بنابراین هرچقدر جلو برود، کار سخت‌تر خواهد شد.

نماینده مردم آمل تاکید کرد: اگر پول را پرداخت کند نجات دست خودش است، ولی اگر هر سری چک بلامحل دهد زندان خواهد داشت و اگر به همین صورت مجازات خود را سنگین کند، من نجاتی برای این شخص نمی‌بینم و شاید به نقطه‌ای برسد که اگر پولش را هم بدهد، دیگر نمی‌شود نجاتش داد.

وی افزود: ولی در حال حاضر دیر نشده و اگر ۴ نفر عاقل و فامیل بیایند و بدهی این شخص را صاف کنند، می‌توانند خیلی از مسائل را حل کنند و بلکه مسائل جزئی باقی خواهد ماند و خدای نکرده اگر رشوه‌ای به کسی داده باشد، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر کسی از بستگان و آشنایان بابک زنجانی وجود دارد که کار‌هایش را پیگیری کند و آیا وکیل دارد، گفت: ایشان که نوکر و نفر و جیره خوار خیلی زیاد داشتند و اگر آن‌ها دلشان بسوزد و با این شخص صحبت کنند، بهتر است.

وی ادامه داد: ممکن است بابک زنجانی اینگونه تصور کند که من در حال حاضر یک بدهکار عادی هستم، ولی به خدا اینگونه نیست، شاید کسانی به این شخص خط می‌دهند و می‌گویند یک بدهکار هستی تا کی می‌خواهند تو را در زندان نگهدارند؟ ولی خدا می‌داند اینگونه نیست، هر روز وضعیت خود را سخت‌تر می‌کند.

نماینده آمل اظهار داشت: مشکلات ناشی از نبود ارز را به پای این شخص خواهند نوشت، یعنی اگر بیماری به خاطر ارز فوت کند، به پای این شخص خواهند نوشت، من تعجب می‌کنم این شخص که مغز اقتصادی داشت و در این مدت کوتاه پول پارو کرد، چرا نادان شد و با نظام درافتاد؟

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در پاسخ به این پرسش که آیا مسائل سیاسی عامل این موضوع شد یا خیر گفت: قطعا مسائل سیاسی بوده است، ولی سیاست پدر و مادر ندارد، اگر یک شخص سیاسی هم حمایت می‌کرده، اگر ببیند طرف به چاه افتاده است آدم سیاسی که محبت سرش نمی‌شود تا دستش را بگیرد بلکه یک سنگ هم به او می‌زند، در عالم سیاست پسر با کودتا پدر را برکنار می‌کند، بنابراین در عالم سیاست محبت وجود ندارد، بنابراین اگر عاقل باشد کار خودش را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: تا این لحظه کسی قدرت عرض اندام با برخوردی که قوه قضائیه داشته است، نتوانسته بیاید و حمایت کند.

یوسفیان ملا ادامه داد: اموال داخلی بابک زنجانی مصادره شده ولی اموال داخلی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسد و این رقم در مقابل ۹۰۰۰ میلیارد تومان بدهی عددی نیست، بلکه بدهی این شخص در روز زیاد‌تر می‌شود، چرا که یورو هر روز گران‌تر می‌شود.

وی افزود: امیدوارم اطرافیان بابک زنجانی سرعقل بیایند و جان این شخص را نجات دهند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر مجازاتی در پرونده بابک زنجانی وجود دارد، قوه قضائیه هیچ عجله‌ای برای مجازات ندارد چرا که اگر ایشان زنده بماند و یا بمیرد هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه قوه قضائیه به دنبال دریافت بیت المال است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: قوه قضائیه تا پول را نگیرد، آزادش نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: