نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

مداحی متهم هفت‌تیرکشی خیابانی در بیت رهبری


   یکی از مداحان شناخته شده تهران که چند ماه قبل با هفت‌تیرکشی خیابانی واکنش گسترده‌ی افکار عمومی را برانگیخته بود، ساعاتی پیش با حضور در مراسم عزاداری بیت رهبری در حضور آیت‌الله خامنه ای به مداحی پرداخت.

به گزارش کلمه، محمود کریمی که اقدام وی به شلیک با سلاح گرم در جریان یک نزاع خیابانی در دی ماه گذشته، واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌ها و افکار عمومی به دنبال داشت، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا در حسینیه متعلق به بیت رهبری برگزار می‌شد، مداحی کرد.

حضور محمود کریمی در این مراسم با دعوت مستقیم از سوی دفتر رهبری صورت گرفته است. مسئولان این دفتر نه تنها در انتخاب سخنرانان و مداحان برنامه ها، بلکه حتی در تعیین محل نشستن مسئولان پیشین و فعلی نظام نیز اعمال نظر می کنند تا افراد نتوانند از نحوه حضور خود در مراسم های منتسب به رهبری سوء استفاده کنند.

در چنین شرایطی، دعوت دفتر رهبری از مداحی که به ایجاد ارعاب و وحشت از طریق استفاده از سلاح گرم در منازعه خیابانی متهم است، به خود‌ی خود سوال‌برانگیز می‌نماید؛ خصوصا به این خاطر که محمود کریمی در ماههای گذشته از پیگرد قضایی اقدام خود نیز مصون بوده است.

قوه قضاییه علت توقف پیگرد کریمی را انصراف شاکی عنوان کرده است، حال آنکه به گفته‌ی حقوقدانان، دادستان باید از جنبه‌ی عمومی جرم به پیگرد عامل شلیک مذکور بپردازد. آقای م.و که مداح بیت رهبری به خودروی وی شلیک کرده، در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد ۲۲ دی ماه تصریح کرد که برخالف ادعای رسانه‌های منتسب به جریان اقتدارگرا، خودروی وی حامل اراذل و اوباش نبوده، بلکه تنها خود وی و همسرش سوار خودرویی بوده‌اند که از اتومبیل شاسی بلند محمود کریمی سبقت گرفته است.

او با وجود آنکه در مصاحبه با اعتماد می‌گفت به حرمت امام حسین و به خواست مادرش از شکایت از مداح ضارب صرف‌نظر کرده، در عین حال خاطرنشان کرد که همسرش هنوز احساس ترس می‌کند و با هر صدا یا اتفاقی دچار استرس می‌شود. به گفته‌ی م.و گلوله‌ای که محمود کریمی شلیک کرده، به در عقب ماشین برخورد کرده و اگر کمی بالاتر بود، ممکن بود به او یا همسرش اصابت کند.

اکنون مسئولان دفتر رهبری در حالی از این مداح متهم به هفت تیرکشی برای مداحی در مهمترین شب از پنج شب برنامه عزاداری زهرا دعوت کرده که این دعوت حتی واکنش برخی فعالان فرهنگی اصولگرا را نیز به دنبال داشته است.

محسن حسام مظاهری، از فعالان فرهنگی و مطبوعاتی اصولگرا، در واکنش به این دعوت در یادداشتی انتقادآمیز با عنوان “یک مراسم، یک دعوت و چند سؤال” نوشت: “۱٫ دعوت از محمود کریمی ـ مداحی که چندی قبل به واسطه ماجرای یک تیراندازی تا مدتی سوژه رسانه‌ها بود ـ برای مراسم عزاداری فاطمیه دفتر رهبری، آن هم بعد از آن‌همه حاشیه‌سازی و حساسیت‌برانگیزی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

۲٫ چه اشکالی داشت مدتی از وی برای این قبیل مراسم‌ها دعوت نمی‌شد؟ مثل وقتی که دو سال قبل و پس از انتشار توهین سخیف حدادیان به احمدی‌نژاد، برای مراسم محرم دعوتش نکردند و یکی دو سال قبل‌ترش که ارضی را دعوت نکردند.


۳٫ چرا صفحه‌ی پلاس دفتر رهبری برای خبر آگهی این مراسم از تصویر کریمی استفاده کرده است؟

۴٫ به نظر شما مهم‌ترین پیام‌های این دعوت خطاب به افکار عمومی کدامند؟

۵٫ اساساً افکار عمومی کیلویی چند است؟”

علی قلهکی از دیگر فعالان اصولگرا در فضای مجازی نیز در مطلبی با عنوان “سه ترکشی که بادعوت این مداح به مراسم عزاداری بیت، بر پیکر جریان حزب الله می نشیند” در این باره نوشت: ما نگفتیم و نمی گوییم که محمود کریمی از دایره دین و اهل بیت کنار رود، بلکه نکته این است که تنبیه که نمی کنید تشویق هم نکنید لا اقل!”

هیچ نظری موجود نیست: