نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

کیوان معصومی به ‌دلیل اثرات ناشی از دوران زندان درگذشت
کیوان معصومی که به اتهام عقیدتی نزدیک به هشت ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ در بازداشت به‌سر برده بود، بر اثر عوارض ناشی از فشار و شکنجه‌های روانی وارد شده به او در طول دوران حبس، در شیراز درگذشت.

به گزارش تارنمای «شهروندیار»، کیوان معصومی از طرفداران عرفانی خاص به نام «ساهاجایوگا» و از مریدان «شری ماتاجی» از چهره‌های شناخته‌شده این سبک عرفانی در ایران به‌شمار می‌رفت.

از جمله دلایل بازداشت او راه‌اندازی کلاس‌های ساهاجایوگا در ایران عنوان شده بود که به همین دلیل او مدت نزدیک به هشت ماه را در سال ۹۱ خورشیدی در بازداشت موقت به‌سر برد و در نهایت، در حالی که بر اثر فشارهای وارده نیمی از بدنش فلج شده بود با سپردن وثیقه از بازداشت آزاد شد.

از زمان ابتلای کیوان معصومی به بیماری در زندان تا زمان آزادی او نزدیک به دو ماه طول کشید و تنها به دلیل تأیید بیماری ‌دشوار درمان‌پذیرش به‌وسیله پزشکی قانونی، رشیدی، قاضی پرونده او در شعبه سه دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با آزادی موقت وی موافقت کرد.

کیوان معصومی پس از طی مراحل درمان در کشور هندوستان و عدم بهبود قطعی به ایران بازگشت و سرانجام در روز شنبه نهم فروردین‌ماه جاری بر اثر سکته مغزی درگذشت. او در زمان مرگ ۳۷ سال سن داشت.

هیچ نظری موجود نیست: