نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ دی ۱۲, پنجشنبه

حمله مسلحانه مداح حکومتی؛ دو روایت

راديو زمانه ـ در پی تصادف خودروی محمود کریمی، یکی از مداحان حکومتی ایران با خودروی یک زوج جوان، مداح حکومتی و همراهانش با زوج جوان درگیرشده ضمن تیراندازی به سوی خودروی آن‌ها می‌گریزند. این ماجرا اما روایت‌های متفاوتی دارد.
به‌گزارش سایت عصر ایران این رویداد حدود شش شب قبل رخ داده است.
محمود کریمی، مداح حکومتی و آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران
بنا به این گزارش خودروی این مداح، در یکی از اتوبان‌های درون شهری تهران با یک پژو ۲۰۶ که زوج جوانی در آن بودند تصادف می‌کند. پس از تصادف و درگیری لفظی، یکی از افراد حلقه این مداح، با سلاح کمری پنج تیر به سمت خودروی این افراد شلیک می‌کند و سپس همه فرار می‌کنند.
این گزارش بدون اشاره به نام این مداح حکومتی نوشته است خبری از دستگیری و برخورد با این مداح و تیرانداز همراه وی نیست.
سایت آینده، نیز بدون ذکر نام این مداح به شرح ماجرا پرداخته و نوشته است این مداح، یکی از مداحان مشهور تهران است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی در روزهای عزاداری، نوحه‌خوانی‌های او را مدام پخش می‌کند.
“آینده” می‌افزاید: پس از حادثه “سرنشینان ۲۰۶ به کلانتری شکایت می‌برند و شکایت ثبت و به دادسرا ارسال می‌شود اما جناب مداح تیرانداز در جلسه دادرسی حضور پیدا نمی‌کند.”
در همین حال سایت “ندای انقلاب” که گفته می‌شود نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی است نام این مداح را محمود کریمی عنوان و ماجرا را کاملا متفاوت بازگو کرده است.
این سایت به‌نقل از “یک منبع نزدیک به محمود کریمی” نوشته است این خودرو مداح بوده که “از سوی سرنشینان چند خودرو” که آن‌ها را “اراذل و اوباش” توصیف کرده، مورد تهدید قرار گرفته است.
محمود کریمی، مداح حکومتی
“ندای انقلاب” نوشته است: “سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می‌کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می‌روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن آن‌ها اقدام به شلیک هوایی می‌کند که این کار هم نتیجه نمی‌دهد و در نهایت کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می‌کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می‌کند و در نهایت آن‌ها از اطراف ماشین کریمی فاصله می‌گیرند.”
این سایت با بیان این‌که “محمود کریمی مجوز حمل سلاح دارد” نوشته است: “به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سال‌های اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم.”
در پی ادعاهای سايت "ندای انقلاب"، تارنمای آينده در مطلب تازه‌ای چند سئوال از "رسانه‌های افراطی" کرده است.
سايت آينده بار ديگر بدون آن‌که از محمود کريمی نامی ببرد نوشته است: "حسن رعيت يا حسن ميرکاظمی شريک مشهور بابک زنجانی در خودروی مداح مشهور" بوده و پرسيده است "آيا وی جزو خانواده وی محسوب می‌شود؟" آينده همچنين از رابطه مداح حکومتی و حسن میرکاظمی پرسيده است.
حسن میرکاظمی مشهور به رعیت از نیروهای موسوم به لباس شخصی و یک تاجر است. در رويدادهای سال ۸۸ تصاويری از او در رسانه‌ها منتشر شد که در آن‌ها ميرکاظمی مسلح به سلاح کمری به راهبری نيروی موتورسوار برخوردکننده با جمعيت معترضان می‌پرداخت.
سایت بازتاب در یادداشتی میرکاظمی را چهره اصلی پشتيبان بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار ايرانی که هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، معرفی کرد.
سايت آينده همچنين پرسيده است: "اين چه اراذل واوباشی بوده‌اند که به خودروی مداح مشهور حمله کرده‌اند اما به جای اين‌که آن‌ها مسلح باشند طرف مقابل مسلح بوده و تيراندازی کرده است؟" و "چرا به جای اين‌که آن‌ها فرار کنند به کلانتری مراجعه کرده‌اند و اقدام به گزارش حادثه و شکايت نموده‌اند؟"
"آينده" گفته است: "چرا بايد افرادی نظير يک مداح يا يک متهم دانه درشت اقتصادی مجوز حمل سلاح داشته باشد؟"
مداحان حکومتی در سال‌های اخیر قدرت بیشتری گرفته‌اند و در درگیری‌های جناحی حکومت ایران نقش ایفا می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: