نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه



به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس دو انفجار پیاپی روز سه شنبه (۲۸ آبان-۱۹ نوامبر) در نزدیکی سفارت ایران در پایتخت لبنان ۲۳ کشته و ۱۴۶ مجروح برجای گذاشت.

سفیر ایران در لبنان از کشته شدن وابسته فرهنگی سفارت ایران در جریان انفجارهای دوگانه در نزدیکی سفارتخانه ایران در جنوب بیروت خبر داد. خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از غضنفر رکن آبادی، گفت ابراهیم الانصاری، وابسته فرهنگی سفارت ایران در انفجار مجروح شد و کمی بعد بر اثر شدت جراحات جان باخت.
خبرگزاری مهر به نقل از حسن صحت وابسته فرهنگی ایران در بیروت گفته است ابراهیم الانصاری رایزن فرهنگی سفارت ایران به سختی مجروح شده و در بیمارستان المستشفی به سر می برد.

بر اثر انفجارها ساختمان های مجاور، از جمله مجموعه سفارت جمهوری اسلامی ایران، خسارات جدی دیده اند.

خبرها حاکی است که اولین انفجار توسط یک مهاجم انتحاری موتورسوار و در نزدیکی در ساختمان سفارت صورت گرفت. یکی از محافظان سفارت ایران به اسوشیتدپرس گفته است که انفجار دوم احتمالا به واسطه اتومبیل بمب گذاری شده بوده است.

غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت، «رژیم صهیونیستی» را عامل حمله روز سه شنبه دانست.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت که دستگاه های اطلاعاتی عربستان و اسرائیل پشت پرده انفجارها هستند.

شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان العربیه توئیت کرده است که «بریگاد عبدالله عصام» مسئولیت انفجارها را برعهده گرفته است.

انفجارهای روز سه شنبه در بیروت در محله شیعه نشین جناح رخ داد که مقر شبه نظامیان گروه اسلامگرای حزب الله به شمار می رود.

طی ماه های گذشته محله جناح، چند بار صحنه حملات خشن بوده است. شماری از ناظران می گویند این حملات از سوی افراط گرایان سنی و به تلافی نقش حزب الله در جنگ داخلی سوریه صورت می گیرد.

حزب الله لبنان در جریان جنگ داخلی سوریه، به نیروهای امنیتی سوریه در مبارزه با انقلابیون مخالف کمک می کرد. سوریه و ایران حامیان عمده حزب الله هستند.

همزمان خبرگزاری ایرنا می گوید مسابقه بین تیم ملی فوتبال ایران و لبنان طبق برنامه عصر سه شنبه، طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد
.

هیچ نظری موجود نیست: