نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

سنگ قبر شیرکو بی‌کس شکسته شد


سنگ قبر شیرکو بی‌کس شکسته شد/ گفتگو+عکسآژانس کُردپا: سنگ قبر یکی از شاعران سرشناس معاصر کُردستان در پارک آزادی سلیمانیه شکسته شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته فرد یا افرادی ناشناسی با ورد به محوطه‌ی پارک آزادی شهر سلیمانیه اقدام به شکستن سنگ قبر شیرکو بی‌کس کردند.

این شاعر پُرآوازه‌ی کُرد روز سیزدهم مردادماه امسال بر اثر سرطان حنجره در سن ٧٣ سالگی در سوئد دارفانی را وداع گفت.

 پیکر شیرکو بی‌کس به‌صورت موقت در پارک آزادی سلیمانیه به خاک سپرده شده تا بعدها در گورستان اهل قلم و روشنفکران کُردستان برای همیشه آرام گیرد.

یکی از بستگان خانواده‌ی شیرکو بیکس در تماسی تلفنی به خبرنگار کُردپا گفت: بنده هیچ کسی را به انجام چنین کاری متهم نمی‌کنم اما شخصی که اقدام به شکستن سنگ قبر شیرکو کرده یقینا از انسانیت و حس وطن‌پرستی این شاعر نامی بی‌اطلاع بوده است.

آزاد محمود عثمان در پاسخ به این پرسش که چه کسی در شکستن سنگ قبر شیرکو بی‌کس دست داشته، اظهار داشت: از دین اسلام نقل می‌شود که انسان بعد از پایان زندگی در این این دنیا، شیطان هم او را رها خواهد کرد اما مخالفان استاد شیرکو بعد از مرگش نیز او را رها نمی‌کنند.

وی همچنین درباره‌ی مخالفت تعدادی از گروه‌ها با به خاکسپاری شیرکو بی‌کس در پارک آزادی سلیمانیه، بیان کرد: بله قبلاً افرادی بودند که مخالف به خاک سپردن وی در پارک آزادی بودند و شیرکو را کافر و بی‌دین می‌دانستند و من دوست داشتم که آنان بعد از مرگ شیرکو با قرار دادن دسته‌گُل بر سر مزار شیرکو نشان می‌دادند که دین اسلام با انسان‌ها برخورد زیبا و شایسته دارد.

این فعال فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد که فرد یا افرادی که اقدام به چنین کاری کرده‌اند، خود دارای افکار و عقاید نامطلوبی هستند و با عملکردشان درصدد سیاه‌نمایی از دیگر افراد می‌باشند.

عصر روز گذشته افراد ناشناسی در پارک آزاد سلیمانیه سنگ قبر شیرکو بی‌کس را شکستند که بعدها پلیس این شهر خانواده‌ی شیرکو را مطلع و آنان نیز شکوائیه‌ای تنظیم نمودند.

همچنین هفته‌ی گذشته مجسمه‌ی خوشه‌ویستی(عشق) که سال ٢٠٠٩ از سوی ظاهر صدیق ساخته شده بود توسط فرد ناشناسی در پارک آزادی به آتش کشیده شده بود.

شیرکو بیکس زاده سال ١٩٤٠ در سلیمانیه عراق بود و پدرش، فائق بی‌کس، هم شاعر بود.

در سال ١٩٦٨ اولین مجموعه شعر این شاعر به نام "مهتاب" منتشر شد.

16082.jpg

16083.jpg

16091.jpg

16090.jpg

هیچ نظری موجود نیست: