نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

گاوخونی بر بستر بیماری افتاده، به حال خود رهایش نکنید

گاوخونی بر بستر بیماری افتاده، به حال خود رهایش نکنید

hoseini-12.jpg
مشاور رییس سازمان محیط‌ زیست کشور گفت: خاطره تالاب نباید از بین برود و شما اصفهانی‌ها باید گاوخونی را از مسوولان طلب کنید و این حق شماست.
به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، شامگاه گذشته (دوشنبه) اسماعیل کهرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معصومه ابتکار "قهرمان زمین" محیط‌ زیست است که این جایزه را در کنار میخاییل گورباچوف دریافت کرده است و اگر امروز رییس سازمان محیط زیست لقب گرفته به این دلیل است که اشراف کامل بر این موضوع دارد و به خود می‌بالم که شخص اول محیط زیست کشورم فردی است که قهرمان آسمان و زمین در رشته خود است.
وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان که مشکالات شدید زیست محیطی دارند طبیعت فراموش می‌شود، افزود: ما شهرنشین‌ها از طبیعت اطراف خود غفلت می‌کنیم و اصلا آن را فراموش کرده‌ایم.
مشاور رییس سازمان محیط‌ زیست کشور ادامه داد: امروز تهرانی‌ها فراموش کردند که استانشان مهد پرنده هما است، قرقاول و چکاوک دارند، آنها فراموش کرده‌اند سرخه حصار و خجیر در نزدیکیشان است، اما از همه عجیب‌تر شما اصفهانی ها هستید که گاوخونی را فراموش کرده‌اید و اصلا از آن صحبت به میان نمی‌آورید گاوخونی بر بستر بیماری افتاده نباید به حال خود رها شود.
کهرم خطاب به خبرنگاران تاکیدکرد: شما که دست به قلم دارید حماسه وجود گاوخونی را زنده نگه‌ دارید 252 تالاب در کشور وجود دارد که هر کدام مثل اثر انگشت نقش خاص خود را دارند. وظیفه شما اصحاب رسانه است که گاوخونی را در اذهان نگه‌دارید حتی اگر خشک باشد عکس‌های خشکسالی آن را نشان دهید تا خاطره‌اش از فکرها پاک نشود.
وی تصریح کرد: گاوخونی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در فلات مرکزی ایران مهمترین نقش اکوسیستمی منطقه را ایفا می‌کرد و ناف ایران و محل تجدید قوای پرندگان بود.
این فعال محیط‌زیست با اشاره به اینکه مدت‌ها است که پرنده پر زده تا به آفتاب برسد، اما نشان از آفتاب نمی‌بیند، ادامه داد: پرندگان برای آب و استراحت به سمت گاوخونی می‌آیند، اما دریغ از یک قطره آب و حال در اطراف تالاب جسد‌های مادران در کنار فرزندان را می‌بینی که رها شده‌اند.
وی گفت: من سالیان درازی هوایی و زمینی به این تالاب سفر کردم، گونه‌های تالاب را می شناسم و هنوز صدای مارهایی که میان سبزه‌زارها می خزیدند را می‌شنوم هنوز فلامینگوهایی که در اینجا مشتاقانه پرواز می‌کردند را به خاطر دارم تمام این تنوع زیستی نابود شده و این مایه تاسف است.
مشاور رییس سازمان محیط‌زیست خاطرنشان کرد: با تمام این شرایط و خشکسالی خاطره تالاب نباید از بین برود شما اصفهانی‌ها باید گاوخونی را از مسوولان طلب کنید این حق شما است.

هیچ نظری موجود نیست: