نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۲۳, پنجشنبه

كشته و زخمي شدن دو تن از همكيشان در يزد

ناامني بارديگر فاجعه به بار آورد
كشته و زخمي شدن دو تن از همكيشان در يزد
فیروزه فرودی :
مردي با پرتاب آجر به سوي دو تن از زرتشتيان ساكن «كوچه بيوك» يزد، منجر به مرگ يكي از آن‌ها و زخمي شدن ديگري  شد.نيم‌روز آدينه ١٧ خوردادماه جوان معتادي كه در محله‌ي كوچه بيوك يزد، يكي از روستاهاي زرتشتي‌نشين يزد ساكن است، سوار بر موتور وارد محله مي‌شود.
شاهدان ماجرا مي‌گويند  اين جوان مجرد كه پيشينه‌ي اعتياد دارد زماني كه سوار بر موتور وارد محله مي‌شود شيشه‌ي ماشيني كه در مسيرش پارك بود را  شكسته و سنگي به عابر پياده‌اي كه آنجا بود پرتاب مي‌كند.
سپس درِ خانه‌ي «پوران اختري» كه يكي از همكيشان سالمند ساكن همان كوچه هست را مي‌زند. زماني كه همكيش سالمند به خيال اين‌كه فرزندش ناهار برايش آورده‌ است در را باز مي‌كند، ناگهان هدف آجري كه شخص معتاد به سويش پرتاب مي‌كند قرار مي‌گيرد. پوران اختري در اين رويداد از ناحيه‌ي  دست و صورت زخمي مي‌شود.
روانشاد «كيومرث مهربان بوستاني» كه با تنها دخترش در همسايگي ديوار به ديوار اين جوان زندگي مي‌كرد و ناجوانمردانه در اين رخداد جان خود را از دست داد، از سر و صداي بسيار دم  خانه مي‌آيد كه ناگهان جوان معتاد با آجر به‌سويش حمله كرده و آجر را بر سر روانشاد مي‌زند. سپس در حالي كه روانشاد بوستاني زخمي و بيهوش بر زمين افتاده، ضارب بنزين موتورش را خالي كرده و به درون خانه‌ي روانشاد ريخته، آتش مي‌زند و سپس مي‌گريزد. در اين هنگام همسايگان زرتشتي و مسلمان با نيروي انتظامي و اورژانس تماس مي‌گيرند و روانشاد را روانه‌ي بيمارستان مي‌كنند.
اما شدت آسيب‌ديدگي به‌اندازه‌اي بود كه روانشاد كيومرث مهربان بوستاني تا نيمه شب بيشتر دوام نمي‌آورد و جان مي‌سپارد.
جوان قاتل و ضارب از سوي ماموران انتظامي دستگير شده و اكنون در بازداشت بسر مي‌برد. خانواده‌ي روانشاد بوستاني، انجمن زرتشتيان كوچه بيوك، اسفنديار اختياري نماينده‌ي زرتشتيان در مجلس و مسوولان استان يزد پيگير حادثه و خواهان مجازات جوان معتاد هستند.
به گفته‌ي بهروز جراح هموند انجمن زرتشتيان كوچه بيوك، روانشاد كيومرث مهربان بوستاني زاده‌ي ١٣٢٥ در كوچه بيوك يزد،انساني مهربان، فداكار و فعال در كارهاي اجتماعي بود و همواره همراه و همازور در برگزاري مراسم و آيين‌ها در كنار انجمن كوچه بيوك فعاليت مي‌كرد.
آيين پرسه‌ي روانشاد كيومرث مهربان بوستاني ٢٣ خوردادماه از ساعت ١٧ تا ١٩ در تالار اجتماعات كوچه بيوك برگزار مي‌شود.
«امرداد» به بازماندگان آن روانشاد آرامش‌باد گفته و شادي روان و گروسمان‌نشيني روانشاد كيومرث مهربان بوستاني را از اهورامزدا خواستار است.

هیچ نظری موجود نیست: