نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۲۳, پنجشنبه

انتشار اسناد محرمانه يک فاجعه اقتصادی در ايران: بانک ها ورشکسته اند؛ از حساب های مردم ٢٠ درصد برداريد

بنا به گزارش دريافتی، اميرحسين جهانشاهی بنيانگذار «موج سبز»، صبح امروز در يک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پاريس، مجموعه ای از اسناد محرمانه و مکاتبات طبقه بندی شده ميان رئيس کل بانک مرکزی، رئيس گروه اقتصاد دفتر رهبر جمهوری اسلامی و شورای عالی امنيت ملی کشور را منتشر کرد؛ در ميان اين اسناد، نامه ای با امضای رئيس دفتر رهبر جمهوری اسلامی درباره مهار معترضان انتخابات نيز وجود دارد.

جهانشاهی در اين کنفرانس گفته است که برای بار اول چنين اسنادی را منتشر می کند «زيرا بر خلاف گذشته که چنين اسنادی برای سازماندهی يک خيزش ملی مورد استفاده قرار گرفته، اسناد جديد با زندگی روزانه ميليونها ايرانی ارتباط دارد و آن را تحت تاثير قرار می دهد».
در اين اسناد که توسط شبکه موج سبز به دست آمده از آنچه جهانشاهی آن را "فاجعه اقتصادی" خوانده پرده برداری شده و تصوير اسناد نيز به خبرنگاران حاضر در کنفرانس سپرده شده است؛ فاجعه ای که به گفته وی نتيجه سياست های غلطی است که کشور را به سمت سقوط می برد و با توزيع سرمايه ملی ميان سازمان هايی مانند حزب الله لبنان، حماس و القاعده، زندگی مردم را دشوارتر می کند.
از جمله اسناد منتشر شده در کنفرانس مطبوعاتی امروز، گزارش بانک مرکزی ايران است که در تاريخ چهاردهم فروردين ماه ١٣٩٢ (٢٤ آوريل ٢٠١٣) و با امضای محمود بهمنی رئيس کل بانک مرکزی به دفتر رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده است. اين گزارش ضمن توصيف بحران اقتصادی، از خطر ورشکستگی سيستم بانکی خبر می دهد. بنا بر اين اسناد، سيستم بانکی در ايران در آستانه ورشکستگی است و بقای آن وابسته به طرح نجات ارائه شده توسط بانک مرکزی است. طبق پيشنهاد بانک مرکزی، نجات سيستم بانکی کشور از ورشکستگی، به ٤٠ ميليارد دلار نياز دارد و به علت تشديد تحريم ها، دولت هيچگونه دسترسی به بخش عمده ای از حدود ١٠٠ ميليارد دلار ذخاير ارزی در خارج ايران ندارد. اين وضعيت همچنين توانايی کشور برای تامين کالاهای اساسی روزانه را به شدت محدود کرده است. گزارش بانک مرکزی، شماری از گزينه های علاج را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کرده است.

بنا بر آنچه در اين اسناد آمده، طیّ نامه ای که به امضای علی آقامحمدی، رئيس گروه اقتصاد آن دفتر رسيده، گزينه های پيشنهادی زير مورد قبول رهبری واقع شده اند:
- برداشت ٢٠ درصد از حساب همه مشتريان بانک ها به عنوان ماليات
- اعمال محدوديت های شديد برای برداشت وجوه از حساب های مشتريان
- اعمال محدوديت های شديد در فروش ارز خارجی
- توسل نيروهای امنيتی به اقدامات ويژه به منظور جلوگيری از هجوم مردم به بانک ها
- همکاری بانک مرکزی با سپاه پاسداران برای آماده سازی يک برنامه جامع برای انتقال کامل سيستم بانکی کشور به سپاه
در اين اسناد محرمانه همچنين نامه ای با امضای محمدی گلپايگانی، رييس دفتر رهبر جمهوری اسلامی وجود دارد که از دستور آيت الله خامنه ای برای برای برخورد با اعتراضات احتمالی در انتخابات پيش رو خبر می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: