نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه


شرايط وخيم زندانيان بهايی در بند زنان زندان سمنان

خبرگزاری هرانا – شرايط ويژه بند زنان زندان مرکزی سمنان تحمل حبس برای زندانيان بهايی محبوس در اين بند را برای ايشان غيرقابل تحمل کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، وضعيت غذای زندان بسيار بد و نامطلوب گزارش شده و پس از آنکه در غذای زندانيان شيشه خورد شده پيدا شد، بسياری از زندانيان از خوردن غذای زندان اجتناب کردند و با توجه به اينکه زنان زندانی از خريد مستقيم خوراک از فروشگاه زندان محروم هستند و باقيمانده خريد بند مردان که معمولا نامرغوب هستند به ايشان می‌رسد بسياری از زنان زندانی شب‌ها گرسنه می‌خوابند که اين کيفيت نامطلوب غذايی شامل حال سه زن بهايی که با فرزندان شيرخواره‌شان زندانی هستند هم می‌شود.
در اين زندان تفکيک جرائم صورت نگرفته و زندانيان بهايی در کنار زندانيان معتاد، دزد، قاتل و اتباع خارجی نگهداری می‌شوند با توجه به اينکه سه زندانی بهايی همراه با اطفال شيرخواره در زندان هستند شرايط نامطلوبی برای زندانيان بهايی بوجود آورده است.
از سوی ديگر زندانيان بهايی همچنان به دليل کمبود جا بر کف سالن بند می‌خوابند که اين موجب ايجاد نا‌امنی برای زنان زندانی بخصوص مادران و اطفال شيرخواره‌شان شده است.
قابل ذکر است چندی قبل کانون حمايت از زنان و کودکان مستقر در دادگستری سمنان در روز کودک مبلغی را به هر کودک زندانی اختصاص داده که سه کودک بهايی زندان سمنان به دليل بهايی بودن شامل آن نشدند.
اسامی زنان زندانی در زندان سمنان عبارتست از: ۱- ترانه ترابی با طفل شيرخواره ۲- انيسا فناييان ۳- شهره اعظمی ۴- زهره نيک آيين با طفل شيرخواره ۵- ژينوس نورانی ۶- روفيا بيدقی ۷- ندا مجيدی با طفل شيرخواره

هیچ نظری موجود نیست: