نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

* صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف * بازداشت دکتر حسام فیروزی و بازجویی از مادر علیرضا فیروزی


صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف

رهانا:‌ حکم پیمان عارف روزنامه نگار و فعال دانشجویی بازداشت شده در هفته نخست بعد از انتخابات توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.
به گزارش رهانا، پیمان عارف شنبه هفته گذشته چهارم اسفند به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه های برانداز» به استناد عضویت در جبهه ملی ایران و «اهانت به رئیس جمهور» به استناد نامه سرگشاده ۵ خرداد وی به احمدی نژاد ، با حضور وکایش محمد علی دادخواه، سید محمد رضا فقیهی و محمد اولیایی فرد توسط قاضی پیر عباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعابس محاکمه شده بود.
پیمان عارف ‌سه شنبه یازدهم اسفند جهت ابلاغ حکم از اوین با دادگاه آورده شد و در رای صادره وی با برائت از اتهام عضویت در گروههای بر انداز، به جهت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و به جهت اهانت به رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بازداشت دکتر حسام فیروزی و بازجویی از مادر علیرضا فیروزی

رهانا: حسام فیروزی، فعال حقوق بشر و پزشک تعدادی از زندانیان سیاسی شب گذشته با مراجعه‌ی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش خبرنگار رهانا، دکتر حسام فیروزی شب گذشته در حالی که همسر و فرزندش در منزل خانواده‌ی علیرضا فیروزی حضور داشتند، پس از مراجعه به منزل خود توسط ۱۵ نفر از ماموران امنیتی بازداشت شد.
ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل حسام فیروزی به منزل یکی از همسایه‌های وی رفته و پس از تفتیش منزل آن‌ها، یکی از فرزندان آن‌ها را نیز به نام حماسه غفاری بازداشت کردند. حماسه غفاری یک شهروند عادی است تاکنون هیچ فعالیت سیاسی نداشته و فقط به خاطر همسایه بودن با دکتر فیروزی بازداشت شده است.
در حین بازرسی منزل مادر علیرضا فیروزی دانشجویی که از دو ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد نیز به منزل دکتر حسام فیروزی مراجعه می‌کند که وی نیز در همان‌جا مورد بازجویی قرار می‌گیرد.
سپس ماموران به منزل علیرضا فیروزی (برادر زاده‌ی حسام فیروزی) ، فعال دانش‌جویی که از ۲ ماه پیش ناپدید شده و تا کنون خبری از وی در دست نیست، مراجعه کرده و به تفتیش منزل آن‌ها نیز پرداختند.
دکتر حسام فیروزی، اردیبهشت ماه سال جاری با به پایان رساندن محکومیت ۱۵ ماهه‌ی خود از زندان اوین آزاد شده بود. از دلیل بازداشت و محل نگهداری دکتر حسام فیروزی تاکنون خبری در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست: