نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

کارشناس روسی: اسرائیل به هر حال به ایران حمله خواهد کرد

parsdailynews.com
"گئورگی میرسکی" کارشناس ارشد "انستیتو اقتصاد جهانی و روابط بین الملل" آکادمی علوم روسیه در مصاحبه ای با مجله "اکو" در خصوص مسائل پیرامون ایران نظرات خود را بیان کرده است. وی در این خصوص این چنین می گوید:
حمایت مسکو از تحریم های بین المللی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی قابل انتظار بود. فرمان رئیس جمهور به طور نمادین به عنوان "اقداماتی برای اجرای قطعنامه شماره 1929 مورخ 9 ژوئن 2010 شورای امنیت سازمان ملل" خوانده شد. این سند ممنوعیت تحویل سیستم پدافند موشکی اس-300 و کلیه تسلیحات سنگین جنگی به رژیم ایران را پیش بینی نموده است. هرچند که به عقیده من ممنوعیت تحویل تسلیحات به تهران شدیدترین اقدام ممکن نیست. در حال حاضر کشنده ترین چیز برای جمهوری اسلامی فقط دو نوع تحریم است: تحریم صادرات نفت از ایران و ممنوعیت واردات بنزین (به این کشور). به همین دلیل آمریکا و اتحادیه اروپا به صورت یک جانبه اقدامات تکمیلی را علیه تهران اتخاذ کردند. تحریم های آمریکا بخش نفت و گاز ایران و همچنین کمپانی های ایرانی که به ظن دولت آمریکا درتوسعه برنامه موشکی مشارکت دارند را شامل می شود.
به عقیده کارشناس در این رابطه از جامعه جهانی مشارکتی حاصل نشد. مسکو و پکن این اقدام شرکای غربی خود را محکوم کردند. ژاپن و کره جنوبی به اقدام یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا ملحق شدند، تحریم های آنها توقف فعالیت افراد حقیقی و حقوقی را پیش بینی می کرد. سئول و توکیو انجام عملیات ارزی سازمان ها و افرادی که با برنامه هسته ای رژیم ایران در ارتباط هستند را محدود کردند.
در مورد سیستم اس-300 و تصمیم عدم تحویل آن به تهران، مسکو (با این کار) موقعیت پیرامون ایران را تسهیل کرد و به اسرائیل برای حمله پیش گیرانه به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی بهانه نداد. (در صورت تحویل سیستم اس-300 به جمهوری اسلامی اسرائیل ممکن بود قبل از استقرار این سیستم در مراکز هسته ای و سایر مراکز نظامی حمله کند- «ریانووستی»).
به گفته میرسکی فعلا خطر ایجاد درگیری مسلحانه بین جمهوری اسلامی و اسرائیل کاهش یافته، اما از بین نرفته است. بر کسی پوشیده نیست که برنامه هسته ای رژیم ایران، اسرائیل را به حمله ای تحریک می کند که می تواند برای کل منطقه خاورمیانه فاجعه آمیز باشد.
کارشناس ارشد "انستیتو اقتصاد جهانی و روابط بین الملل" آکادمی علوم روسیه می گوید :"اسرائیل به هر حال به ایران حمله خواهد کرد. نه الان، شاید یک یا دو سال دیگر. پس از آن دیگر دیر خواهد بود زیرا بر اساس برخی اطلاعات جمهوری اسلامی تا "6 سال" دیگر موشک های بالستیک مجهز به کلاهک هسته ای خود را می سازد. اسرائیل این همه صبر نخواهد کرد. میرسکی می افزاید : مطلب دیگر این است که حمله نظامی به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی می تواند برنامه هسته ای رژیم ایران را فقط برای چند سال به تاخیر بیندازد، اما مطمئنا احمدی نژاد را برای دست یابی به سلاح هسته ای راسخ تر خواهد کرد. در هر صورت دولت اسرائیل باز هم رژیم ایران را تهدیدی برای خود تلقی خواهد کرد که باید آن را با استفاده از تمام سلاح های موجود از جمله سلاح هسته ای دفع کرد.

هیچ نظری موجود نیست: