نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

تظاهرات گسترده در دانشگاه تهران


اخبار روز: صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران روز دوشنبه در ادامه ی اعتراضاتی که از یک هفته ی پیش آغاز شده است، در برابر دانشکده فنی این دانشگاه تجمع کرده و دست به اعتراض زدند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، این تجمع در اعتراض به حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه و تعرض و هتک حرمت دانشجویان و دانشگاه صورت گرفت.
بنابر این گزارش، دانشجویان دانشگده های مختلف دانشگاه تهران در مقابل دانشکده فنی تهران تجمع کردند. این گزارش تعداد دانشجویان را «هزاران نفر» ارزیابی کرده است. تعداد زیادی از اساتید دانشگاه تهران به حمایت از دانشجویان و در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و دانشجویان و حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه به صفوف اعتراضات دانشجویان پیوستند.
تعدادی از مردم و جوانان در خیابانهای اطراف دانشگاه حضور یافته و با دانشجویان ابراز همبستگی کردند.
نیروهای سرکوبگر، گارد ویژه، نیروی انتظامی و لباس شخصی ها در تمامی خیابانهای اطراف دانشگاه تهران مستقر شده و دانشگاه را به محاصره درآوردند.
بنابر این گزارش، از ساعاتی پیش هلی کوپترهای نظامی بر فراز نقاط مرکزی تهران به پرواز در آمدند. این هلی کوپترها از پادگان جی به سوی خیابانهای مرکزی حرکت کرده و بر فراز خیابانهای مرکزی تهران به گشت زنی پرداختند. بعد از اعتراضات میلیونی مردم ایران در خرداد ماه، این اولین بار است که هلی کوپترهای نظامی برای کنترل و سرکوب مبارزات مردم به پرواز در می آیند.

تنش و درگیری در دانشگاه صنعتی اصفهان
ادوار نیوز: دانشگاه صنعتی اصفهان از ظهر امروز - دوشنبه - شاهد درگیری و نا آرامی می باشد.
ظهر امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه مقابل ساختمان آمفی تئاتر تجمع کردند که با دخالت و یورش نیورهای بسیج به درگیری و خشونت کشیده شد.
علت این تجمع هتاکی و توهین های روز گذشته اعضای بسیج دانشگاه به میرحسین موسوی و مهدی کروبی عنوان شده بود.
یکی از دانشجویان معترض می گوید: «بسیج دانشجویی روز گذشته تجمعی را در اعتراض به هتک حرمت امام خمینی (ره) در همین محل برگزار کرد ولی چیزی که ما دیروز شاهد بودیم مراسمی سراسر توهین و شعار علیه موسوی و کروبی بود»
در همین راستا تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی در اعتراض به رفتار بسیج، ظهر امروز جلوی ساختمان آمفی تئاتر که بطور سنتی محل تجمعات دانشجویی این دانشگاه می باشد تجمع کردند.
این دانشجویان که همگی نمادهای سبز همراه خود داشتند فقط به نشانه اعتراض به برنامه روز قبل بسیج دانشجویی ایستاده بودند که با دخالت اعضای این تشکل و سردادن مجدد شعار های دیروز تجمع آرام به درگیری و نا آرامی کشیده شد.
در زمان ارسال این خبر ۱۵:٣۰ هنوز درگیری ادامه داشته و حضور نیروهای حراست نیز کاملا" مشخص است.
دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ماه نیز شاهد درگیری و ناآرامی های زیادی بود.
همچنین این دانشگاه از اولین دانشگاههای کشور بود که در اعتراض به نتیجه انتخابات در شامگاه ۲٣ خردادماه مورد یورش شدید و دلخراش نیروههای سرکوبگر خارج دانشگاه قرار گرفت و کلاسهای درس را به تعطیلی کشاند تا جایی که امتحانات پایان ترم دانشجویان به شهریورماه موکول شد.

اعتراض جمعی دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه گیلان
خبرگزاری هرانا: دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه گیلان در اعتراض به توهین ریاست دانشگاه به اساتید و دانشجویان گروه حقوق دست به تحصن آرام زدند.
به گزارش خبرنگار هرانا از دانشگاه گیلان، صبح امروز دوشنبه ۲۴ آذر ماه در پی توهین ریاست دانشگاه گیلان به اساتید و دانجشویان حقوق دانشگاه و ابراز تردید وی به اعتبار علمی اساتید جمع یاز دانشجویان دانشکده حقوق این دانشگاه کلاس های درس را تعطیل کرده و در دانشکده انسانی دست به تحصن آرام زدند.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که روز گذشته عده از هواداران دولت ( بسیج ) به دانشکده حقوق منتقل شده و دست به تجمع اعتراضی و راهپیمایی به عنوان کذب دانشجویان دانشگاه گیلان پرداخته اند که از سوی صدای و سیمای گیلان مورد پوشش خبری نیز قرار گرفته است.

ورود نیروهای لباس شخصی به دانشگاه بوعلی
شبکه جنبش راه سبز (جرس): نیروهای لباس شخصی و امنیتی بعد از ظهر امروز وارد دانشگاه بوعلی همدان شدند و دانشجویان معترض نسبت به اقدام صدا و سیما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
تجمع دانشجویان از ساعت ۱۲ ظهر در دانشکده علوم این دانشگاه و در اعتراض به دروغ پردازی های اخیر صدا و سیما آغاز شد و دانشجویان با برگزاری تریبون آزاد این حرکت قبیح را محکوم و آن را سناریوی ساختگی تازه ای از طرف حاکمیت در راستای فشار به جنبش سبز و ایجاد خفقان بیشتر و سرکوب دانشجویان منتقد دانستند.
در زمانی که یکی از اعضای انجمن اسلامی سخنرانی می کرد گروهی از نیروهای امنیتی و لباس شخصی و بسیجی که از خارج از دانشگاه آمده بودند به محوطه دانشکده وارد شدند و با سر دادن شعارهای "مرگ بر منافق"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" و "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد" به درگیری با دانشجویان پرداختند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این حین یکی از دختران سبز پوش به علت شدت ضرب و شتم بر روی زمین افتاد و دانشجویان بعد از دیدن این حرکت لباس شخصی ها و در اعتراض به ورود غیر قانونی انها به محیط دانشگاه و نداشتن امنیت در ساختمان مرکزی دانشگاه دست به تجمع زدند و خواستار پاسخ گوی رئیس دانشگاه هستند و قرار است تا جواب دادن ریاست دانشگاه به تجمع خود ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست: