نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۷ فروردین ۸, پنجشنبه

از توسعه دموکراسي تا آنجلينا جولي؛ مروري بر وضعيت اسفبار زنان عراقي

ستاورد ايجاد دمکراسي در عراق 8 ميليون زن بي سرپرست و کشته شدن بيش از يک ميليون شهروند عراقي بوده است.
به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از CNN، حمله نيروهاي ائتلاف به سرکردگي آمريکا و انگليس در مارس 2003 به عراق، به بهانه مبارزه با تروريسم و توسعه دموکراسي در يک کشور تحت حکومت ديکتاتوري وضع اقتصادي مردم قحطي زده عراق را بدتر و بغرنج تر کرد، بطوريکه زنان بي سرپرست عراق را به 8 ميليون افزايش داد.
زنان بي سرپرست و خانواده هاي فقير در يک کشور جنگ زده تحت اشغال که هيچ اميدي براي زنده بودن تا ساعتي ديگر ندارند، بايستي از چه منبعي کسب درآمد کنند؟ و اينچنين بود که توسعه دموکراسي آمريکايي، با گسترش آمار افزاينده فساد اخلاقي در عراق رابطه تنگاتنگ يافت. بسياري از زنان و دختران جوان عراق، در اين گيرودار به خارج از عراق و کشورهاي همجوار (سوريه، امارات متحده، اردن و...) به اميد زندگي بهتر مهاجرت کرده و بسياري از آنان نيز قرباني تجارت مقاطعه کاران و دلالان جنسي قرار گرفته و در خود عراق به عنوان تأمين کننده جنسي نيروهاي اشغالگر و يا همين کشورهاي همسايه به صنعت فحشا سپرده شدند. صنعتي که سود آن بيش از قاچاق مواد مخدر و اسلحه در بازارهاي بين المللي است.

آمار زنان و دختران ناپديد شده بعد از تهاجم نيروهاي ائتلاف به عراق بنا به گزارش رسمي "سازمان غيردولتي زنان در عراق" به 4 هزار نفر مي رسد که 20 درصد آنان کمتر از 18 سال دارند.
در واقع اين دختران و زنان که بعضاً توسط پدران و خانواده هاي بي بضاعتشان به بهايي کمتر از 500 دلار فروخته مي شوند تا در درجه اول خود آنها از گرسنگي نمرده و درآمد بخور و نميري فقط براي زنده بودن داشته باشند و هم از طرفي با فروششان مبلغ ناچيزي نصيب خانواده گردد، تا چند صباحي بيشتر زنده بمانند و شاهد جنايات بيشتري از سوي اشغالگران باشند.
به جرأت مي توان گفت، بازار تجارت زنان در منطقه خاورميانه، از سال 2003 با ورود دختران جوان و زنان عراقي تحولي جدي يافت و مشتريان اين زنان، که عمدتاً از اعراب حاشيه خليج فارس و بطور خاص کشور سعودي عربستان هستند، بيش از پيش به اين بازار توجه نشان دادند.
دلالان جنسي و مقاطعه کاران در ازاي دادن خانه و غذا به آنها با درجه بندي و رتبه گذاري آنها به کسب درآمدهاي کلان توسط آنان براي خود مي پردازند. بازرا اين تجارت در کشورهايي چون امارات و اردن بسيار داغ است. در اين کشورها به خصوص امارات اولويت با دختران باکره است. دلالان جنسي در ازاي واگذاري دختران باکره به شيوخ عرب، مبالغ قابل توجهي دريافت مي کنند.
سفر بازيگران آمريکايي مانند "آنجلينا جولي" هنرپيشه هاليوودي نيز به عراق و سوريه و تلاش براي ساختن چهره اي ضد بوش از آنها با گرفتن ژست هاي نوع دوستانه در مورد زنان عراقي امري مضحک جلوه مي نمايد. وي در سفر اخير خود به عراق و سوريه بر اين مسأله که عراقي ها بايستي نسبت به حقوق خود آگاه باشند تأکيد کرده بود!
شايد اين طنزي تاريخي باشد که هرچه بيشتر به رو کردن چهره کثيف دموکراسي صادراتي تمدن غرب به کشورهاي جهان سوم کمک مي نمايد؛ چرا که آنجلينا جولي خود ساخته و پرداخته همين تمدن است و شهرت خود را مديون بازيگري در راستاي اهداف همين نظام است. حال چگونه مي توان باور کرد که اين عامل قصد عبور از ساختاري را دارد که مثل پيله در اطراف وي تنيده شده است.
برنا

هیچ نظری موجود نیست: