نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۱۳, پنجشنبه

یک نوجوان غیرمسلح سیاه‌پوست توسط یک افسر پلیس سفید به ضرب گلوله کشته شد،

باراک اوباما خواستار افزایش بودجه نیروهای پلیس آمریکا به منظور آموزش و تجهیز آنها به لباس‌های دوربین‌دار شد. پس از حوادث شهر فرگوسن، رئیس‌جمهور آمریکا در پی بهبود رابطه مردم با نیروهای پلیس این کشور است.

UN Klimakonferenz 2014 in New York 23.09.2014 - Proteste
رئیس‌ جمهور آمریکا در پی جلب اعتماد بیشتر مردم این کشور به نیروهای پلیس است. باراک اوباما دوشنبه (اول دسامبر/ ۱۰ آذر) پس از دیدار با شماری از فعالان حقوق شهروندی، سیاستمداران و نمایندگان پلیس در واشنگتن اعلام کرد که یک گروه کاری برای بهبود رابطه نیروهای پلیس آمریکا و مردم این کشور تشکیل شده است.
این گروه کاری موظف شده است که در مدت سه ماه، پیشنهادهایی برای بهبود رابطه نیروهای پلیس با شهروندان محل مأموریت آنها ارائه کند.
باراک اوباما روز دوشنبه با گروهی از فعالان حقوق شهروندی، نمایندگان‌ پلیس محلی و کلیساها و همچنین نمایندگان نیروهای پلیس دیدار داشت تا با آنها در مورد حوادث فرگوسن و درس‌هایی که می‌توان از این حوادث گرفت، گفت‌وگو کند.
تعدادی از شهروندان سیاه‌پوست شهر فرگوسن نیز در این دیدار شرکت داشتند. شهر کوچک فرگوسن در ایالت میسوری از تابستان گذشته پس از آنکه یک نوجوان غیرمسلح سیاه‌پوست توسط یک افسر پلیس سفید به ضرب گلوله کشته شد، ناآرام است.
مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوستی که در شهر فرگوسن کشته شد
مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوستی که در شهر فرگوسن کشته شد
این افسر پلیس بر اساس رأی یک هیئت عالی منصفه که پرونده این حادثه را بررسی کرد، محاکمه نخواهد شد.
اعلام رأی این هیئت منصفه، نارضایتی مردم فرگوسن و شهرهای دیگر آمریکا را برانگیخته است.
شهرهای مختلف این کشور روز دوشنبه بار دیگر شاهد تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به رفتار خشن نیروهای پلیس بود.
در بسیاری از شهرها مردم هنگام تظاهرات دست‌های خود را به یاد نوجوان سیاه‌پوست بالا بردند. به گفته شاهدان عینی، این نوجوان پیش از شلیک پلیس به نشانه تسلیم دست‌های خود را بالا برده بود.
"تحویل تجهیزات ارتشی به پلیس آمریکا متوقف نمی‌شود"
باراک اوباما پس از دیدار روز دوشنبه خود گفت که از شنیدن تجربیات فعالان حقوق شهروندی متأثر شده است؛ از اینکه شنیده که جوانانی که هیچ اشتباهی از آنها سر نزده به حاشیه رانده می‌شوند. رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که این رفتار با تصور او از ارزش‌های جامعه آمریکا همخوانی ندارد و افزود: «این ما نیستیم».
باراک اوباما پیش از این دیدار، در جلسه هیئت دولت به کنگره آمریکا پیشنهاد کرده بود که بودجه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیون دلار برای تهیه لبا‌س‌های دوربین‌دار برای پلیس، در سه سال آینده اختصاص داده شود.
بر اساس پیشنهاد اوباما، این بودجه باید در دولت‌های ایالتی و محلی صرف خرید ۵۰ هزار دوربین کوچک شود که نیروهای پلیس هنگام انجام خدمت به پیراهن یا یقه اونیفورم خود متصل کنند.
پلیس آمریکا در برخی از مناطق این کشور استفاده از این دوربین‌ها را آغاز کرده ‌است. در کلان‌شهرهایی مانند نیویورک و واشنگتن نیروهای پلیس در حال حاضر مرحله آزمایشی استفاده از این دوربین‌ها را می‌گذرانند.



باراک اوباما در مجموع از کنگره خواسته است بودجه‌ای بالغ بر ۲۶۳ میلیون دلار برای ارتقا آموزش و بهبود تجهیزات نیروهای پلیس اختصاص دهد.
رئیس‌جمهور آمریکا همزمان اعلام کرده است که ارائه (تحویل) تجهیزات باقی مانده جنگ به نیروهای پلیس را کاهش نخواهد داد.
تحویل رایگان تجهیزات ارتشی باقی مانده از جنگ‌های عراق و افغانستان از جمله خودروهای زرهی به پلیس آمریکا از جمله اقدامات دولتی مورد انتقاد است.
برخوردهای خشونت‌بار نیروی پلیس آمریکا با شهروندان این کشور و هر چه بیشتر نظامی شدن چهره این نیرو به بحثی جدی در محافل عمومی آمریکا تبدیل شده است.
نمایندگان کنگره آمریکا پیشتر قانونی را مطرح کرد‌ه‌ بودند که در صورت تصویب و موافقت رئیس‌جمهور آمریکا با آن، تحویل رایگان تجهیزات ارتشی به پلیس آمریکا متوقف می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست: