نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۱۳, پنجشنبه

خشم مردم نیویورک از تبرئه افسر پلیس در ارتباط با مرگ یک سیاه‌پوست

خشم مردم نیویورک از تبرئه افسر پلیس در ارتباط با مرگ یک سیاه‌پوست

یک هیئت منصفه عالی در نیویورک پس از بررسی پرونده مرگ یک شهروند سیاه‌پوست پس از بازداشت‌اش توسط پلیس، اعلام کرد دلایل کافی برای پیگرد قضایی افسر پلیسی که او را بازداشت کرد، وجود ندارد. این رأی خشم مردم را برانگیخته است.
بار دیگر یک پلیس سفیدپوست آمریکایی از پیگرد قضایی در پرونده مرگ یک شهروند سیا‌ه‌پوست در امان ماند.
یک هیئت منصفه عالی در نیویورک چهارشنبه (۳ دسامبر/ ۱۲ آذر) اعلام کرد، دنیل پانتالئو پلیس سفیدپوستی که به هنگام بازداشت یک مرد سیاه‌پوست به نام اریک گارنر و مرگ پرسش‌برانگیز او پس از بازداشت حضور داشته، محاکمه نخواهد شد.
اعضای هیئت منصفه اعتقاد داشته‌اند که دلایل کافی برای نقش داشتن این افسر پلیس در مرگگارنر وجود ندارد و این پرونده قابل پیگرد قضایی نیست.
اریک گارنر، شهروند سیاه‌پوست نیویورکی، تابستان گذشته توسط چند پلیس سفیدپوست به ظن فروش غیرقانونی سیگار بازداشت شد. در ویدئوی ضبط شده از صحنه بازداشت او دیده می‌شود که دنیل پانتالئو گردن و سینه او را فشار می‌دهد.
اریک گارنر ۴۳ ساله و پدر شش فرزند که به بیماری آسم مبتلا بود، در این صحنه چندین بار فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد. او سپس بی‌هوش می‌شود و در راه بیمارستان جان می‌دهد.
ابراز تأسف شهردار نیویورک
عدم پیگرد قضایی دنیل پانتالئو خشم و نارضایتی مردم نیویورک را برانگیخته است. این شهر از زمان اعلام رأی هیئت منصفه دادگاه شاهد گردهمایی‌های اعتراضی بوده است.
مراسم خاکسپاری اریک گارنر در تابستان گذشته
مراسم خاکسپاری اریک گارنر در تابستان گذشته
تا کنون چندین نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند.
صدها نفر نیز با تجمع در میدان تایمز به رأی دادگاه اعتراض کردند.
بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک، از شهروندان این شهر خواسته است که نارضایتی خود را به طور مسالمت‌آمیز نشان دهند.
این سیاستمدار دمکرات که یک سال پیش موفق شد پس از دو دهه در انتخابات شهرداری نیویورک بر جمهوری ‌خواهان پیروز شود، از جمله وعده‌ داده بود که با رفتار خودسرانه نیروهای پلیس برخورد خواهد کرد.
دی بلاسیو که خواستار بررسی پرونده مرگ اریک گارنر در یک هیئت فدرال شده بود، مرگ او را را "یک تراژدی" خواند. او پس از اعلام رأی هیئت منصفه گفت: «تصمیم امروز را بسیاری در شهر ما نمی‌خواستند.»
شباهت با مرگ مایکل براون
در این فاصله وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا آمادگی خود را برای بررسی پرونده اریک گارنر اعلام کرده است. رئیس‌جمهور این کشور، باراک اوباما نیز تأکید کرده است که بسیاری از اقلیت‌های آمریکا بر این باورند که پلیس رفتار عادلانه‌ای با آنها ندارد.

افسر پلیس شهر فرگوسن مدعی شده بود که در دفاع از خود به نوجوان سیاه‌پوست به نام مایکل براون شلیک کرده است.
اعلان این تصمیم با اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا همراه شد.
شاهدان عینی اما گفته‌اند، این نوجوان سیاه‌پوست که مسلح نبوده، پیش از تیراندازی دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده بود. بسیاری از سیاه‌پوستان آمریکا معتقدند که نیروهای پلیس و سیستم قضایی این کشور آنها را مورد تبعیض قرار می‌‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: