در رویدادهای چند ماه گذشته کوبانی، زنان کرد صحنه های بسیار به یاد ماندنی از مقاومت خود بر جای گذاشتند. صحنه هایی که تنها در کنار صدای انفجار بمب ها، شلیک گلوله ها و جانفشانی و فداکاری برای دفاع از خانه و کاشانه در جبهه نبرد خلاصه نمی شود، بلکه صحنه های دیگری مانند بروز عواطف انسانی از سوی این زنان و دختران جنگجو نیز مشاهده شده است . ابراز احساسات گرم یک زن هنگامی که به طور تصادفی پدر خود را در میدان نبرد می بیند از جمله صحنه های بسیار زیبایی است که در ذهن هر بیننده ای جاودانه خواهد ماند. 

در این ویدیوی کوتاه که فعالان سوری آن را در شبکه های اینترنتی منتشر کردند، دختر جنگجوی جوان کرد را نشان میدهد که پس از چند ماه پدرش را تصادفی در جبهه نبرد ملاقات می کند. این دختر و پدر هر دو علیه گروه داعش که از دو ماه پیش حملات خود را به کوبانی آغاز کرد، می جنگند. 

پروین دختر این جنگجوی کرد 19 ساله است وی یک سال پیش برای آموزش نظامی به صفوف "نیروهای حمایت از مردم کردستان شاخه "پ. ک. ک" پیوست و از دو ماه پیش در کنار مدافعان کوبانی علیه داعش می جنگند. گفته می شود طی این مدت او گاهی اوقات تا فاصله 50 متری شبه نظامیان داعش نزدیک شده و با آنها جنگیده است.