نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۱۱, جمعه

http://www.bbc.co.uk/!درخواست قضات فرانسوی برای منع فعالیت آنلاین یک شهروند در اسرائیل

درخواست قضات فرانسوی برای منع فعالیت آنلاین یک شهروند در اسرائیل



گریگوری چلی متهم است که وبسایتهای هوادار فلسطینی‌ها را هک کرده و برای شماری از روزنامه نگاران فرانسوی ایجاد مزاحمت کرده است

دادگاهی در فرانسه از مقام‌های اسرائیلی خواسته است از فعالیت‌های اینترنتی یک شهروند اسرائیلی – فرانسوی جلوگیری شود.
گریگوری چلی، ساکن اسرائیل، متهم است که در پی ایجاد مزاحمت‌های مداوم برای روزنامه نگاران فرانسوی، باعث مرگ پدر یک روزنامه نگار شده است.
به گفته گروهی از قضات در پاریس، روز سه شنبه پدر یک گزارشگر فرانسوی به سبب نارسایی قلبی درگذشت و پرونده ای برای بررسی نقش آقای چلی در این زمینه گشوده شده است.
آقای چلی متهم است که در یک تماس تلفنی ساختگی از اسرائیل با پدر یک روزنامه نگار در فرانسه، به دروغ خود را مامور پلیس معرفی کرده و گفته که فرزند خبرنگارش در اسرائیل کشته شده است.
در یک تماس تلفنی دیگر، ادعا شده که آقای چلی با مرکز پلیس نزدیک به خانه پدر این روزنامه نگار تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان صاحبخانه، گفته که همسر و فرزندش را کشته است.
به دنبال این تماس، ماموران پلیس به محل حادثه می روند و سه روز بعد پدر این روزنامه نگار با یک حمله قلبی می میرد.
گریگوری چلی با رد هرگونه اتهام مبنی بر دست داشتن در مرگ پدر روزنامه نگار فرانسوی گفته است بین زمان تماس او تا وقوع حادثه ۵ روز فاصله بوده است.
چلی همچنین گفته است در حال بررسی شکایت علیه رسانه هایی است که با این خبر به حیثیت او صدمه زده اند.
این شهروند اسرائیلی – فرانسوی پیشتر گفته بود روزنامه نگارانی که هدف مزاحمت هایش قرار می گیرند در گزارش‌های خود از فلسطینی ها هواداری می کنند.
بنوت لوکور، روزنامه نگاری که پدرش درگذشته است، برای یک وبسایت خبری فرانسوی گزارش تهیه می کند و اخیرا در مقاله ای انتقادی درباره گریگوری چلی ادعا کرده بود که او در جریان حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه، وبسایت‌های هوادار فلسطینی ها را هک کرده است.
روزنامه نگاران فرانسوی، آقای چلی را متهم می کنند که او در واکنش به این مقاله، کارزاری برای ایجاد مزاحمت تلفنی و آنلاین به راه انداخت.
سردبیر وبسایت "خیابان ۸۹" که آقای لوکور در آن کار می کند گفته است اگر گریگوری چلی در فرانسه زندگی می کرد، از چند هفته قبل جلوی فعالیت‌های آنلاین و مزاحمت‌های او گرفته می شد.
به گفته این روزنامه نگار، حالا آقای چلی از موقعیت پیش آمده که در آن اسرائیل به خواست قضات فرانسوی بی اعتناست سوء استفاده می کند.

هیچ نظری موجود نیست: