نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۱۱, جمعه

دیدار محمد ملکی، محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی با خانواده محسن امیراصلانی

دیدار محمد ملکی، محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی با خانواده محسن امیراصلانی

محمد نوری زاد، روزنامه‌نگار و منتقد حکومت ایران، محمد ملکی فعال سیاسی و نخستین رییس دانشگاه تهران و نرگس محمدی فعال حقوق بشر عصر دیروز(سه‌شنبه) با حضور در منزل محسن امیر اصلانی، زندانی عقیدتی که به‌تازگی اعدام شد، با خانواده وی اظهار هم‌دردی و هم‌دلی کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام،«محمد نوری‌زاد» ضمن اظهار تاسف شدید ازاین اتفاق، خطاب به پدر و مادر محسن امیراصلانی گفت: «محسن فقط فرزند شما نبود، فرزند همه ما بود.»
نوری‌زاد درصحبت‌هایش از نقش قدرت‌های پشت پرده پرونده‌های عقیدتی سخن گفت؛ قدرت‌هایی که بر قاضی‌ها و به ‌طور کلی قوه‌قضاییه اعمال فشار می‌کنند وافزود:«باید درمقابل قدرت‌های پشت پرونده‌های عقیدتی- سیاسی ایستادگی کنیم.»
«محمدملکی» نیزضمن اظهار هم‌دردی و تسلای بازماندگان محسن امیراصلانی، از شرایط ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌ها درمحاکم قضایی سخن گفت و از خانواده محسن خواست احقاق حق کنند و در برابر خون ریخته‌ی شده‌ی فرزندشان سکوت نکنند. «محمدملکی» ، «محمد نوری‌زاد» و «نرگس محمدی» اعتقاد داشتند که خانواده اصلانی خیلی زودتر از این باید درباره پرونده فرزندشان اطلاع‌رسانی می‌کردند.
پدر محسن امیراصلانی گفت: هرگز فکر نمی‌کردند چنین اتفاقی بیفتد و هنوز منتظر تعیین تکلیف بودند که به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، حکم اعدام را برای اجرا فرستادند.
«نرگس محمدی» که با دیدن فرزند سه‌ ساله‌ی محسن امیراصلانی بسیار متاثر شده بود، از نقش مؤثر زنان در تاریخ اسلام و حتی پیش از اسلام سخن گفت؛ از نقش مادر موسی، مریم‌مقدس، هاجر و سپس نقش مادر محسن و همسر وی را پس‌ از این اتفاق، بسیار تعیین‌کننده دانست و از آن‌ها خواست تا پیام‌رسان فرزندشان باشند و نگذارند یاد و خاطره او فراموش شود.
«لیلا» همسر محسن امیراصلانی از رابطه عمیق احساسی خود و محسن گفت: «محسن عشق بزرگ زندگی‌ام بوده و پس‌ از این نیز خواهد بود. لیلا از همسرش به‌عنوان«عشق همه‌ی روزگارانم» یادکرد.»
همسر محسن امیراصلانی با اشاره به اتهامات اخلاقی مطرح ‌شده از سوی مقامات قضایی ایران درباره همسرش گفت: «اگر محسن خطاکار بود من هشت سال و نیم تمام که او در زندان بود، با همه دشواری‌ها و مصائب پای او نمی‌ایستادم. بزرگ‌ترین چیزی که در این نه سال به من آرامش می‌بخشید، ملاقات‌های کوتاه هفتگی با او بود که در سرما و گرما، برف و باران ازآن نمی‌گذشتم. من در تمام این هشت سال و نیم، حتی یک‌ بار ملاقات با همسرم را از دست ندادم. و به خاطر عشقی که به او داشتم و ایمانم به وفاداری‌اش، از او در یک ملاقات شرعی در زندان صاحب بچه شدم و امروز خوشحالم یادگاری از او دارم.»
لیلا که خود نیز مانند همسرش در رشته روان‌شناسی تحصیل ‌کرده است، بارها از عشق بی‌نظیری که بین او و همسرش در همه‌ی این سالها وجود داشت، برای حاضران گفت و افزود:
«طبیعی است که اگه ذره‌ای شک در وجودم نسبت به پاکی و طهارت محسن بود، هشت سال و نیم رنج دوری و سال‌های تنهایی را به جان نمی‌خریدم… اگرغیر از این بود، می‌توانستم را هم را جدا کنم و دنبال زندگی‌ام بروم. اما ماندم؛ چون به معصومیت و طریقت محسن ایمان راسخ داشتم.»
همسر محسن امیراصلانی در ادامه گفت: «من به راه محسن، به جریان طریقت جوهری که محسن بنیان‌گذارش بود، عمیقا اعتقاد داشتم و دارم… من از پسرمان «امیرطاها» محسن دیگری باز خواهم ساخت.
نرگس محمدی، محمد نوری‌زاد و محمد ملکی از اعضای کمپین گام به گام تا لغواعدام (لگام)، به خانواده امیراصلانی گفتند آن‌ها را در احقاق حق فرزندشان تنها نخواهند گذاشت و تا آخر در کنارشان خواهند ماند.

هیچ نظری موجود نیست: