نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

"دلبر" ماده یوزپلنگ آسیایی که در پارک ملی توران نگهداری می شود و "کوشکی" یوزپلنگ نر که هم اکنون در میاندشت زندگی می کند شهریورماه امسال در تهران زندگی مشترک خود را شروع می کنند.





 



ماه عسل دلبر و کوشکی در تهران

 "دلبر" ماده یوزپلنگ آسیایی که در پارک ملی توران نگهداری می شود و "کوشکی" یوزپلنگ نر که هم اکنون در میاندشت زندگی می کند شهریورماه امسال در تهران زندگی مشترک خود را شروع می کنند.
هومن جوکار به ایرنای سمنان گفت:" تکثیر نسل یوزپلنگ آسیایی در اسارت کمی دشوار است به طوری که یوزپلنگ در طول سال تنها در هفت روز آماده جفت گیری می شود اما تمهیدات لازم برای انتقال این دو یوز پلنگ به تهران تا چند ماه دیگر فراهم می شود."
به گفته او " یوز های حاصل از این پروژه (زندگی مشترک دلبر و کوشکی) در صورت موفقیت پس از چند سال به زیستگاه اصلی این گونه در مجموعه حفاظتی خار توران باز خواهند گشت."
مدیر پروژه ملی یوزپلنگ آسیایی اضافه کرده است که "خوشبختانه پارک ملی توران از مهمترین زیستگاه های یوزپلنگ در ایران است و در سال جاری 13 قلاده یوز در این منطقه در دسته های چهار و پنج قلاده ای رویت شده اند که این نشانگر، امنیت بالا و وجود طعمه های مناسب در پارک ملی توران و وضعیت مطلوب زیستگاه برای حفظ و بقای این گونه نادر است."
هومن جوکار همچنین گفت:"مشاهده این تعداد یوزپلنگ در دو ماه اول امسال نشان دهنده شرایط مطلوب این گونه نادر در این منطقه است.سال گذشته 17 مورد یوزپلنگ در گله های دو، چهار و پنج قلاده ای در این منطقه مشاهده شده بود و مشاهده 13 مورد در سال 93 بیانگر شرایط مطلوب زیستگاهی از نظر تغذیه و محیط مناسب است."
 آمار دقیقی از جمعیت یوزپلنگ در ایران به علت خجالتی بودن و کمتر در معرض دید قرار داشتن یوز وجود ندارد اما بر اساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای بین المللی بین 100 تا 120 قلاده در استانهای مختلف ایران وجود دارد

هیچ نظری موجود نیست: