نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

درگیری فیزیکی مردم با گشت ارشاد در میدان درکه تهران

درگیری فیزیکی مردم با گشت ارشاد در میدان درکه تهران

 [1]
شب گذشته، میدان درکه در شمال تهران، شاهد درگیری و زد و خورد نیروهای پلیس گشت ارشاد و گروهی از مردم و جوانان بود.
، حدود ساعت ۱۲ شب چهارشنبه (۱۸ مرداد)، پس از آنکه برخورد گشت ارشاد با دختری به بهانه‌ی بدحجابی، با اعتراض و مقاومت او و برادرش روبه‌رو شد، ماموران سعی کردند که این دختر را به زور از ماشین بیرون بکشند که این موضوع منجر به مداخله‌ی مردم حاضر در محل و درگیری میان آنان و نیروهای پلیس شد.
یک شاهد عینی که در محل درگیری حضور داشت، به بامدادخبر گفت: «جمعیتی نزدیک به ۵۰۰ نفر در حالی که فریاد می‌زدند با مامور‌ها درگیر شدند و به شدت آنها را کتک زدند.. مردم شیشه ماشین پلیس را شکستند. پلیس مجبور به تیراندازی هوایی شد اما مردم پراکنده نشدند و در ‌‌نهایت ماموران، تعداد زیادی از دخترانی را که به جرم بدحجابی پیش از این دستگیر کرده بودند از ماشین ون تخلیه کردند و در میان هو کردن‌های مردم با صورت‌هایی زخمی درکه را ترک نمودند.»
به گفته‌ی وی، بعد از حدود نیم ساعت، تعداد زیادی از نیروهای پلیس ضد شورش به منطقه‌ی درکه وارد شدند، عده‌ای را دستگیر و پس از بستن تمامی رستوران‌ها و مجموعه‌های پذیرایی، محل را ترک کردند.

هیچ نظری موجود نیست: