نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

تقریبا سه میلیون نفر از مردم سوریه به دلیل جنگ داخلی در این کشور به خارج از مرزها گریخته اند. گستردگی این مهاجرت چنان بوده که آن را به یکی از بزرگترین مهاجرت های اجباری بعد از جنگ دو

طرح قابل کلیک: مهاجرت بزرگ مردم سوریه


تقریبا سه میلیون نفر از مردم سوریه به دلیل جنگ داخلی در این کشور به خارج از مرزها گریخته اند. گستردگی این مهاجرت چنان بوده که آن را به یکی از بزرگترین مهاجرت های اجباری بعد از جنگ دوم جهانی تبدیل کرده است.
آمار سازمان ملل از آوارگان ثبت نام شده سوری نشان می دهد که موج فرار آنان از اوایل ۲۰۱۲ آغاز شده و در اواخر سال گذشته میلادی به اوج خود رسیده است. در آن هنگام، ادعاهایی مبنی بر استفاده حکومت سوریه از سلاح های شیمیایی مطرح شده بود. در ماه جاری میلادی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی برگزار شد که ادامه خشونت ها در این کشور، همچنان مردم را به خروج از آن وادار می کند.
توضیح: اطلاعات بالا مربوط به زمانی هایی است که از آوارگان سوری ثبت نام به عمل می آید که گاهی ممکن است چندین روزها یا هفته ها بعد از فرار از کشور باشد. این آمار که از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گرفته شده تا پایان ماه میلادی آوریل را پوشش می دهد. این ارقام به طور مرتب بازبینی می شوند. آمار شامل افراد ثبت نام شده است نه همه کسانی که از سوریه می گریزند. به نظر می رسد که آمار واقعی بیشتر از اینهاست.

تاثیر موج آوارگان بر منطقه

تعجب آور نیست که اطلاعات سازمان ملل حاکی از آن است که بیشترین مهاجرت به چهار کشور که مقصد اصلی مهاجران سوری بوده، از استان هایی بوده که درگیری در آنها شدید بوده است. درعا - نقظه آغاز قیام در سوریه - حمص و حلب بیشترین مهاجر را به کشورهای دیگر فرستادند. این آمار منطقه به منطقه، تنها شامل تعداد افرادی است که به لبنان، اردن، عراق و مصر رفته اند. آمار منطقه ای برای سایر کشورها در دسترس نبوده است.
توضیح درباره آمار: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مبداء مهاجرت سوری هایی را که در لبنان، اردن، عراق و مصر کمک دریافت می کنند، ثبت می کند. اطلاعات قابل مقایسه برای ترکیه در دسترس نیست. در ترکیه، آمار به طور جداگانه و توسط دولت آن کشور گرفته می شود. آمار این صفحه نشان دهنده ثبت نام شده هاست نه همه کسانی که از سوریه گریخته اند.

عامل قومیت

آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نشان می دهد که بیشترین مهاجران از مناطقی آمده اند که عملیات نیروهای ضدحکومتی در آنها در جریان بوده و شمار مهاجران سوری از استان های محل اقامت قومیت های حامی دولت، اندک بوده است. با اینحال، این آمار تعداد آوارگان در ترکیه را نشان نمی دهد که این خود شاید دلیل کم بودن این دسته از مهاجران باشد.
نویسنده، طراح و تهیه کننده: لوسی راجرز، جری فلچر و استیون کانر. تحلیل از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، الیسون بیلی، تحلیلگر خاورمیانه در "آکسفورد آنالیتیکا"، عکس ها از آسوشیتتدپرس و گتی

هیچ نظری موجود نیست: