نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۴, پنجشنبه

اکبر جباری، حسن روحانی را «شیخ عیاش» خوانده و نوشته: «رو آوردن مردم به ثبت نام و عدم انصراف‌شان بدل به یک جنبش اعتراض و مبارزه علیه چیزی شده است که من آن را «اشرافیت آخوندی» می‌نامم.»

نتقاد شدید باجناق الهام از «اشرافیت آخوندی» و «شیخ عیاش»

«گرفتن یارانه به مثابه جنبشی مدنی و مبارزه با اشرافیت آخوندی»

انتقاد شدید باجناق الهام از «اشرافیت آخوندی» و «شیخ عیاش»
اکبر جباری، حسن روحانی را «شیخ عیاش» خوانده و نوشته: «رو آوردن مردم به ثبت نام و عدم انصراف‌شان بدل به یک جنبش اعتراض و مبارزه علیه چیزی شده است که من آن را «اشرافیت آخوندی» می‌نامم.»
اکبر جباری، باجناق غلامحسین الهام و از طرفداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی، که چندی پیش نیز سید جمال‌الدین اسدآبادی، آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی و آیت‌الله احمد آذری قمی را فراماسونر خوانده بود، در جدیدترین پست صفحه فیس‌بوک خود، با انتقاد شدید از تحقیر مردم در جریان توزیع سبد کالا و ثبت‌نام یارانه‌ها، نوشته است: «هم‌صدایی صدا و سیما، و مراجع و روحانیت با دولت، در جلب نظر مردم برای انصراف، هیچ نتیجه ندارد جز عمیق‌تر شدن شکاف میان «توده مردم» و «خواص». این خواص همان اشرافیتی است که این بار «آخوندها» نمایندگی‌اش را بر عهده دارند. اشرافیت آخوندی اکنون تصویرِ تام و تمامی در دولت روحانی یافته است». متن کامل یادداشت او به شرح زیر است:

«گرفتن یارانه به مثابه جنبشی مدنی و مبارزه با اشرافیت آخوندی

ثبت نام و گرفتن یارانه اکنون دیگر صورتی متفاوت به خود گرفته است. حتی بسیاری کسان که نیازی به ۴۵ هزار تومن ندارند، به ثبت نام و دریافت یارانه روی آورده‌اند و حتی کثیری از رأی‌دهندگان و طرفداران روحانی، اکنون در گردشی آشکار، یارانه را «حق مسلم» خود می‌دانند و تبلیغات دولت برای انصراف مردم را نوعی حرکت مزورانه می‌دانند.
رو آوردن مردم به ثبت نام و عدم انصرافشان به دو دلیل بدل به یک جنبش اعتراض و مبارزه علیه چیزی شده است که من آن را «اشرافیت آخوندی» می‌نامم.
نخست این‌که، روحانی (رییس دولت) به مثابه یک آخوند، که به «شیخ عیاش» معروف بوده است، دیگر نمی‌تواند ضعف و سستی سیاست‌هایش را با فرافکنی به دولت سابق نسبت دهد. حنای این فرافکنی‌ها دولت دیگر حتی نزد طرفداران پرهیجان‌شان هم رنگی ندارد.
دلیل دیگری که این عدم انصراف را به جنبشی اعتراضی بدل ساخته، هم‌صدا شدن کثیری از مراجع و روحانیونی است که تاریخی پر از «خسران» برای مردم‌شان رقم زده‌اند. ایرانیان (بنابر دلایلی، موجه یا غیرموجه) به این قوم بی‌اعتماد شده‌اند. حالا که هم‌صدایی این قوم را با دولت می‌بینند چندان که برای ترغیب مردم به انصراف، انواع آیه و روایت و حدیث را خرج می‌کنند، چیزی جز «تهوع» نزد مردم نتیجه نمی‌دهد.
هم‌صدایی «صدا و سیمای» میلی با دولت در این خصوص هم بر خشم مردم افزوده است. صدا و سیمایی که به راحتی چشمش را به اسارت ۵ سرباز وطن توسط جیش‌العدل می‌بندد و بسیاری از حقایق را کتمان می‌کند.
این هم‌صدایی صدا و سیما، و مراجع و روحانیت با دولت، در جلب نظر مردم برای انصراف، هیچ نتیجه ندارد جز عمیق‌تر شدن شکاف میان «توده مردم» و «خواص». این خواص همان اشرافیتی است که این بار «آخوندها» نمایندگی‌اش را بر عهده دارند. اشرافیت آخوندی اکنون تصویرِ تام و تمامی در دولت روحانی یافته است. تحقیر مردم در صف‌های «سبد کالا» اکنون با «صف‌های ثبت نام در سایت یارانه‌ها»، تکمیل می‌شود. مراجع، روحانیت، صدا و سیما، دولت، همگی دست به دست هم داده‌اند تا مردم را تحقیر کنند. نتیجه این تحقیر چیزی جز خشم و اعتراض نیست. اعتراضی که این بار به صورت مدنی در ثبت نام برای دریافت یارانه خود را نشان می‌دهد.»

لازم به توضیح است که اکبر جباری، دانش‌آموخته دکترای فلسفه از دانشگاه میسور هند و پژوهش‌گر فلسفه و عرفان نظری است؛ چندی پیش نیز انتقادهای تند جباری از خامنه‌ای و توافق هسته‌ای جنجال‌ برانگیز شده بود؛ وی هم‌چنین حسن روحانی را متهم به قتل فرزند خود («سهراب‌کشی») کرده بود؛ به دنبال این مسائل، خبر دستگیری جباری به اتهام «افترا به نظام» به طور رسمی توسط خبرگزاری ایسنا، منتشر و سپس در صفحه فیس‌بوک جباری تکذیب شد؛ جباری هم‌چنین چندی پیش، با حمله شدید به برادران لاریجانی، آن‌ها را «مفاعیل خمسه» (مفعول‌های پنج‌گانه) نامیده بود.

هیچ نظری موجود نیست: