نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۴, پنجشنبه

اکبر جباری: سید جمال‌الدین اسدآبادی، فاضل لنکرانی و آذری قمی فراماسونر بودند…؛ من از دیدن چنین اسناد و مطلع شدن از این اخبار، ناراحت نمی‌شوم، بلکه وحشت می‌کنم.

باجناق جنجالی الهام، جمال‌الدین اسدآبادی و دو آیت‌الله را فراماسونر نامید

باجناق جنجالی الهام، جمال‌الدین اسدآبادی و دو آیت‌الله را فراماسونر نامید
اکبر جباری: سید جمال‌الدین اسدآبادی، فاضل لنکرانی و آذری قمی فراماسونر بودند…؛ من از دیدن چنین اسناد و مطلع شدن از این اخبار، ناراحت نمی‌شوم، بلکه وحشت می‌کنم.
اکبر جباری، باجناق غلامحسین الهام در جدیدترین پست صفحه فیس‌بوک خود، سید جمال‌الدین اسدآبادی، آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی و آیت‌الله احمد آذری قمی را فراماسونر دانسته و نوشته است:
«سی سال پیش وقتی حوزه هنری تأسیس شد و در ساختمان کذایی (که شرحش را همه می‌دانند) مجموعه اسنادی پیدا شد که عکس آیت‌الله آذری قمی (نویسنده کتاب ولایت فقیه) در لباس فراماسونی پیدا شد و بلافاصله همه آن اسناد گم و گور شد، خیلی‌ها گفتند شما توهم دارید!
گفتیم عکس سید جمال‌الدین اسدآبادی را چه کنیم که با لباس فراماسونی است؟
الان که در ذیل نوشته دوست عزیزم آقای دکتر داوری اشاره‌ای به فقره‌ای از وصیت‌نامه «آیت‌الله فاضل لنکرانی» شده دوباره این قصه و زخم تاریخی سرباز می‌کند. وصیت‌نامه‌ای که حضرت آیت‌الله دو اصطلاح رایج فراماسونی را برای لندن به کار می‌برد.
«میل دارم که در لندن که دروازه دنیا و خانه دوم همه کشورها است مؤسسه‌ای برای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام و نشر معارف شیعه اثنی عشریه تأسیس گردد.»
من از دیدن چنین اسناد و مطلع شدن از این اخبار، ناراحت نمی‌شوم. بلکه وحشت می‌کنم. با خود فقط این بیت را زمزمه می‌کنم:
حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جو
که کس نگشود و نگشاید به حکمت این معما را

 http://oi60.tinypic.com/3313g9i.jpg
دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا در مقاله سید جمال‌الدین اسدآبادی، نوشته است:
«در بعضی منابع، سید جمال‌الدین مامور دولت انگلیس و فراماسون و در خدمت منافع انگلیس معرفی شده است. در نقطه مقابل، مراجع دیگری او را حامی منافع و یا مامور دولت روسیه و بر ضد منافع بریتانیا معرفی کرده‌اند...؛ به گفته آسانته، استاد آفریقاشناسی دانشگاه تمپل، در سال ۱۸۵۸ یک جاسوس بریتانیایی در گزارشی سید جمال را مشکوک به بودن مامور روسیه گزارش می‌کند. این مامور بریتانیا نوشته است که جمال‌الدین به شیوه ترکان نوغایی در آسیای میانه لباس می‌پوشیده است. گزارش‌های دولت افغانستان می‌نویسند که سید جمال بیشتر شیوه زندگی یک غربی را داشته‌است تا یک شرقی، او شخصی لیبرال بوده و مقید به اجرای فرایض دینی نبوده است. مثلا فرایض ماه رمضان را به جا نمی‌آورده است. به گفته آسانته، سید جمال در قاهره از نوشیدن کنیاک لذت می‌برده است. او یک بار در سال ۱۸۷۹ از لژ ماسونی در قاهره بیرون انداخته شد زیرا در ملأ عام وجود خدا را انکار کرده بود.
در نقطه مقابل، منابع دیگری سید جمال‌الدین اسدآبادی را فراماسون و حامی غیرمستقیم منافع انگلستان دانسته‌اند. روبرت دریفوس در کتاب «بازی شیطانی» در مورد سید جمال‌الدین اسدآبادی می‌نویسد:
«مردی که در ۱۸۸۵ متشکل ساختن جنبشی پان‌اسلامیستی با هدایت بریتانیا را پیشنهاد داد، کسی نبود جز «سید جمال‌الدین اسدآبادی». از دهه ۱۸۷۰ تا دهه ۱۸۹۰ سید جمال‌الدین از سوی بریتانیا حمایت شد. دست‌کم یک جا در اسناد رسمی و پرونده‌های محرمانه سرویس جاسوسی دولت هند، پیشنهاد سید جمال‌الدین اسدآبادی در ۱۸۸۲ در هند مبنی بر این که به عنوان جاسوس بریتانیا در هند به خدمت درآید، آمده است.
هم‌چنین اسماعیل رائین در کتاب مشهور خود «فراموش‌خانه و فراماسونری در ایران» می‌نویسد:
«سید جمال‌الدین اسدآبادی معروف به افغانی، یکی از فراماسون‌های اولیه ایران است که در ۹ لژ ماسونیک عضویت داشت. او در لژ فراموشخانه ملکم رئیس لژ و ویزیتور بوده‌است...»

لازم به توضیح است که اکبر جباری، دانش‌آموخته دکترای فلسفه از دانشگاه میسور هند و پژوهش‌گر فلسفه و عرفان نظری و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی و باجناق غلامحسین الهام است؛ چندی پیش نیز انتقادهای تند جباری از خامنه‌ای و توافق هسته‌ای جنجال‌برانگیز شده بود؛ وی هم‌چنین حسن روحانی را متهم به قتل فرزند خود («سهراب‌کشی») کرده بود؛ به دنبال این مسائل، خبر دستگیری جباری به اتهام «افترا به نظام» به طور رسمی توسط خبرگزاری ایسنا، منتشر و سپس در صفحه فیس‌بوک جباری تکذیب شد؛ جباری هم‌چنین چندی پیش، با حمله شدید به برادران لاریجانی، آن‌ها را «مفاعیل خمسه» (مفعول‌های پنج‌گانه) نامیده بود.

هیچ نظری موجود نیست: