نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

باباشمل و ماشین دودی آدم را می‌برد به سفر زمان

باباشمل و ماشین دودی آدم را می‌برد به سفر زمان

خبرنگار امرداد- فرزانه خسروی :
 گمان نکنید زمان به گذشته بازگشته است. گمان نکنید ماشین دودی ایستاده تا شما را به مقصد برساند. اینجا «باب همایون» است اما نه آن باب همایون 60 سال پیش یا شایدم بیشتر. اینجا خیابانی است که در روزگار خود برو بیایی داشته است. از نامش پیداست جایی که شاه وارد می‌شود!
در آغاز این مکان «سردر الماسیه» نام داشت سپس‌تر بازسازی شد و به تقلید از دوره عثمانی‌ها باب همایون نام گرفت به معنی «ورودی شاهی». اکنون آدم‌های این خیابان که نقشی از آن روزها را به یاد می‌آورند به شیوه‌ی کلاه مخملی‌های زمان پهلوی پوشش دارند و نمای خیابان به گونه‌ی آن روزها به نمایش درآمده است. برای کسانی که دوست دارند گذری بر آن روزها داشته باشند این جشنواره در خیابان باب همایون از 2 تا 12 فروردین‌ماه برپااست
در این خیابان چهره باباشمل‌ها و آداب و رسوم تهران قدیم دیدنی است. از سویی خیمه شب بازی میثم یوسفی بسیار هنرمندانه است و لبخند و شادی به باشندگان می‌دهد.
 غرفه‌های سنتی هم از مهمانان پذیرایی می‌کند و اتوبوس‌های به طرح ماشین دودی‌های خاطره‌ها مردم را جابجا می‌کند.
گاری اسبی، نقاشی روی پارچه، نقالی داستان‌های قدیمی همه و همه آدم را می‌برد به روزگار آرامش و آسودگی خاطر. روزهایی که اکنون زیاد می‌گوییم یادش بخیر...
 


















هیچ نظری موجود نیست: