نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

آب آلوده برای ایرانی ها، آب گوارا برای همسایه؟!


چند صباحی است که صحبت صادرات آب ایران به کشورهای همسایه مطرح شده و تقریبا همه همسایه های...
چند صباحی است که صحبت صادرات آب ایران به کشورهای همسایه مطرح شده و تقریبا همه همسایه های جنوبی ایران خواهان آب گوارای کشور هستند.

آبی  که حالا قطری ها بر طبق گفته اسحاق جهانگیری خواهان آن هستند.این در حالی است که در کشور بسیاری از شهرها و روستا هستند که دسترسی به آب تمیز ندارند و همواره با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

به عنوان مثال، اهالی شهر «نخل تقی» به عنوان نزدیک ترین شهر به عسلویه و پارس جنوبی در استان بوشهر می گویند: «کدر و رنگ زرد آب شرب این شهر، مشکلات گوارشی و کلیوی برای مردم ایجاد کرده است.»

شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه واقع در ساحل خلیج فارس هم اکنون از خط انتقال موسوم به «نور» آب شرب دریافت می کنند، تاسیساتی که آب دریا را برای مصرف شرکت های نفتی تصفیه کرده و روزانه قریب سه هزار متر مکعب نیز از همین طریق به شهر نخل تقی آب داده می شود، سهمی که از نظر استاندارد باید به ۵ هزارمتر مکعب برسد.
 
با این حال، آب شرب کدر و زرد رنگی که به لوله منازل شهروندان نخل تقی می رسد، اعتراض و نارضایتی آنها را در پی داشته است. این وضعیت باعث شده تا در اغلب مواقع، آب شرب نخل تقی برای استحمام نیز غیرقابل استفاده باشد.

کدر بودن آب نخل تقی به دلیل مشکلات ناشی از فیلتر تصفیه خانه ای است که آب دریا را شیرین می کند که اگرچه ماه پیش و پس از رسانه ای شدن اعتراضات عمومی در این شهر، مقرر شد سریع تر تعویض شود، اما همچنان برخی روزهای هفته آب کدر به مشترکان می رسد.

بوهندی نجفی رییس شورای اسلامی شهر نخل تقی در این خصوص به «خلیج فارس» می گوید: قبل از انتخابات خردادماه، آب شهر به قرمز تغییر رنگ داده و گاها زرد شد که این وضعیت در هفته و ماههای بعد نیز ادامه یافته است. وی می گوید: طی ماههای اخیر بیماری های گوارشی، کلیوی و پوستی برای برخی ساکنان نخل تقی طی به وجود آمد که به استناد گواهی های پزشکی و متخصصین به دلیل عدم اطلاع رسانی به مردم در مورد آلوده بودن آب شرب این شهر و استفاده از آن بوده است.

وی راهکار بهبود وضعت آب شهر نخل تقی را اجرایی شدن طرح اتصال به خط محرم می داند و می گوید: این خط انتقال از کنار ما گذشته و به روستاهای هرمزگان می رسد، اما تلاش موثری برای بهره مندی اهالی نخل تقی از آن صورت نگرفته است. بوهندی خاطرنشان کرد: خواسته مردم نخل تقی وصل شدن به خط انتقال محرم است، ضمن اینکه فرماندار شهرستان نیز قول داده در اعتبارات امسال این پروژه مهم دیده شده و اجرایی می شود که امیدواریم به وعده شان عمل کنند. تصاویر را یکی از شهروندان نخل تقی درباره کدر بودن آب این شهر ارسال کرده است.

حال سوال این است، درشرایطی که مردم ایران در این وضعیت به سر می برند آیا رواست آب صادر شود؟!

هیچ نظری موجود نیست: