نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم : سوء جريان هاي منطقه آزاد قشم شرم آور است/ کشف چهارگوني چک وصول نشده! / مانوردريايي براي گرفتن وام

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم : سوء جريان هاي منطقه آزاد قشم شرم آور است/ کشف چهارگوني چک وصول نشده! / مانوردريايي براي گرفتن وام

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شوراي اداري اين شهرستان، موضوعاتي را بيان کرد که خود او اصطلاح سوء جريان ها را براي اين موارد، مناسب دانست .
به گزارش ايرنا، شهريار مشيري با شرم آور خواندن سوء جريان هاي فراوان در اين منطقه اين جريان ها راغارت اموال ملت و دولت دانست وگفت:اگرمي دانستم که اوضاع سازمان منطقه آزاد قشم چنين است، هرگز اين مسئوليت را نمي پذيرفتم.
وي در اين نشست که بنا به اعلام مسوولان آگاه براي اولين بار شاهد حضور مديريت منطقه آزاد قشم در شوراي اداري در مقايسه با سنوات قبل بود، به مسائل دروني منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت:باتوجه به ابعاد اين مسائل،موضوع را به مقامات قضايي ارجاع مي دهيم تابررسي و عدالت اجرا شود.
** مفاسداقتصادي / تروريست هاي اقتصادي
وي در اين جمع همچنين گفت: از ۲۰روز پيش که مسئوليت اين منطقه را پذيرفتم، به اتفاق يک تيم کارشناسي از تهران و بندرعباس شبانه روز داريم کار مي کنيم و مفاسد اقتصادي يکي پس از ديگري در اين منطقه کشف و برملا مي شود.
مشيري با اشاره به انبوه سازاني که در اين منطقه بدون کنترل نظام مهندسي و رعايت موازين فني شروع به ساخت مجتمع هاي عظيم کرده اند، افزود: اين افراد نه تنها يک ريال بابت پروانه شهرداري پرداخت نکرده اند بلکه زمين را نيز رايگان در اختيار گرفته اند.
مديرعامل منطقه آزاد قشم بيان کرد:متاسفانه بسياري از کساني که در قشم به عنوان سرمايه گذار وارد ساخت وسازها شدند در واقع دلال بودند و مصداق عيني تروريست اقتصادي هستند.
مشيري گلايه کرد که متاسفانه دستگاه هاي نظارتي در اين مدت در قشم کاري انجام ندادند و حقوق مردم قشم، استان هرمزگان و ايران در اين ميان پايمال شد.
** کشف چهارگوني چک وصول نشده
اين مقام به آنچه ساير فسادهاي اقتصادي در قشم ناميد، اشاره کرد و به نحوه اخذ تسهيلات کلان از بانک هاي منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: افرادي با گرفتن موافقت اصولي و برگ مبايعه نامه مبادرت به اخذ تسهيلات کلان کرده اند و تاکنون افزون بر چهار گوني چک وصول نشده در اين ارتباط کشف شده است.
** مانوردريايي براي گرفتن وام
رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم به يک سناريو و صحنه سازي براي اخذ تسهيلات ميلياردي از بانک هاي منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: فردي براي خريدن شش فروند کشتي با يک بانک وارد مذاکره شدو با برگزاري مانور کشتي ها در دريا و قبولاندن تصويب گرفتن وام به کارشناس بانک، افزون بر ۵۰ميليون دلار تسهيلات گرفت ولي بعد ادعا کرد که کشتي ها دزديده شده است.
مشيري گفت:کشتي مگر دوچرخه است که به اين راحتي دزديده شود؟کارخانه هاي سازنده کشتي، سريال کشتي ها را دارند و درصورت سرقت يک کشتي،سريال آن اعلام مي شود، ولي هيچگونه گزارشي از سرقت اين شش فروند کشتي وجود ندارد.
** بي پولي منطقه/ فرود عقاب ها
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح وضعيت بودجه اي سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: درحال حاضر در صندوق اين سازمان که يک هزار و ۲۰۰نفر پرسنل دارد، يک ريال پول موجود نيست، در حالي که هزينه ماهانه اين سازمان افزون بر ۲۰۰ميليارد ريال بوده است.
به گفته وي درحالي که سالانه ميلياردها تومان زمين در اين منطقه فروخته مي شده است، در گذشته عوامل سازمان مانند عقاب بر بالاي سر روستايي بدبخت فرود مي آمدند که چرا دواتاق در کنار خانه اش براي دامادش، خارج از ضوابط ساخته است.
** بخشش و دهش
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:اين منطقه زميني به متراژ۱۰هزارمترمربع در يکي از مناطق مرفه نشين تهران داشته که براي ساختن مهمانسراي ويژه (رزيدانس) تغيير کاربري داده شد ولي اقدامي صورت نگرفت تا اين اواخر که دو ماه مانده به پايان دولت دهم،به مبلغ ۶۶ميليارد ريال فروخته شد درحالي که طبق اظهارات بنگاه هاي مسکن آن منطقه، قيمت اين زمين افزون بر ۶۰۰ ميليارد ريال بوده است.
وي همچنين از بخشيده شدن يک ساختمان چهار طبقه همراه با ۱۰۰ميليارد ريال به يکي از افراد که سابقا داراي مقام در مناطق آزاد بوده از سوي منطقه آزاد قشم سخن گفت.
مشيري گفت: من نمي دانم نگاه به آينده داشته باشم يا به اين گذشته سرتاسر مساله دار بپردازم؟
وي با ذکر اين مطلب که به ياري خدا و با همت مردم و همه ساکنان با شرف و عزت مدار جزيره قشم اين منطقه آباد خواهد شد، گفت: اولويت مديريت جديد منطقه آزاد قشم اتمام عمليات ساخت بيمارستان ۲۰ سال بلاتکليف و آغاز بهره برداري از آن است و اولويت بعدي آن رونق بخشيدن به کسب وکار مردم و تامين معاش آنهاست.
به گفته وي سياست جديد منطقه آزاد قشم سپردن کارهاي مردم به خود مردم و نهادهاي برآمده از راي آنها مانند شوراها و شهرداري هاست و از اين به بعد منطقه آزاد تنها در امور زيربنايي که طبق قانون موظف به اجراي آنهاست، حضور خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: