نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

هزینه درمان سرطان پستان 200 میلیون تومان !


دکتر بهزاد رحماین روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرکز همایشهای رازی، افزود: این کنگره با هدف بررسی مسائل مربوط به درمان سرطانها و با تکیه بر شایعترین نوع سرطانها در کشور، برگزار می شود.

وی با عنوان این مطلب که درمان سرطانها علاوه بر اینکه عوارض جانبی دارد، دارای حواشی است که می توان به موضوع تحریمها اشاره کرد.

رحمانی با اعلام اینکه داروی هرسپتین برای درمان سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: سرطان پستان شایعترین سرطان در زنان است به طوریکه 25 درصد زنان تا 80 سالگی به این نوع سرطان مبتلا می شوند.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با تاکید بر تشخیص زودهنگام بیماری که منجر به درمان قطعی می شود، تصریح کرد: هرسپتین دارویی است که برای درمان سرطان پستان استفاده می شود که هزینه یک دوره درمان با این دارو تا سال گذشته 50 میلیون تومان بود اما بعد از قضایای تحریمها، به 200 میلیون تومان رسیده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که وزارت بهداشت در دوران خانم دستجردی قول داده بود این دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار بگیرد، اظهارداشت: قرارهای زیادی گذاشته شده ولی هنوز خبری از حمایت نیست.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه سرطانهانی پستان، پوست و ریه بالاترین آمار سرطانها را در ایران به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این میان تشخیص و درمان سرطان پوست سهل‌تر است، اما سرطان ریه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص می‌دهد و افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض ابتلا به این نوع از سرطان قرار دارند.

وی در ادامه به روش تشخیصی پت اسکن برای سرطانها اشاره کرد و گفت: این دستگاه جدید حتی یک سلول سرطانی را هم تشخیص می‌دهد، البته در حال حاضر بسیار گران قیمت است و تنها بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی این دستگاه را خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد لازم است سرمایه گذاری بیشتری برای ورود دستگاه‌های پت اسکن به کشور انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه ارزیابی فعالیت سلولهای‌ سرطانی کارکرد مهم پت اسکن است، اظهارداشت: این دستگاه بسیار سریعتر از سایر روش‌های تصویربرداری چون ام آر آی قادر به شناسایی سلول‌های سرطانی، آبسه‌ها و برخی عفونتهاست و می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

وی افزود: تاکنون بیماران ما برای تشخیص بیماری خود با کمک این روش به تشخیص پزشک خود به ترکیه سفر می‌کردند. هزینه انجام پت اسکن در این کشور 5000 دلار است، اما به تازگی یکی از بیمارانم را برای انجام پت اسکن به بیمارستان مسیح دانشوری معرفی کردم و هزینه‌اش برای وی حدود پنج میلیون تومان تمام شد که در مقایسه با هزینه خارج از کشور بسیار ارزانتر است، اما تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه پت اسکن زنده بودن و فعال بودن سرطان را به خوبی نشان می‌دهد،‌ گفت: فرض کنید بیماری درمان شده باشد، اما پس از دو تا سه سال توده‌ای در بدنش ظاهر شود، اگر پزشک بخواهد مطمئن شود که سرطان دوباره به بدن بیمارش بازگشته است یا خیر از این روش استفاده می‌کند.

رحمانی در پاسخ به پرسش پیرامون علت ترجیح پزشکان برای تجویز داروهای خارجی چیست، گفت: تکنولوژی‌های دارویی روز به روز در حال گسترش هستند و اگر به بازار آزاد جهانی متصل شویم بسیاری از مشکلاتمان در این خصوص حل خواهد شد، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که داروهای ایرانی در روزگار فعلی کیفیت قابل قبولی دارند و پزشکان ما نیز با توجه به هزینه و پوشش بیمه‌ای داروهای ایرانی را برای بیمار خود ترجیح می‌دهند، مگر آنکه علت به خصوصی وجود داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: