نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

دختران و پسرانی که نیمه شب‌ها کارتن‌خواب‌های شهر را به آغوش میکشند:غذای گرم،عشق و اعتماد به نفس پاداش ترک اعتیاد



 
درحالی «سید حسین هاشمی»استاندار تهران اواخر مهرماه امسال تعداد کارتن‌خواب‌های تهران را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفته بود که باید فکری به حال آنها شود، برخی از سازمان های مردمی و خیریه توانسته اند، سیاهی های این معضل را تا حدودی بزدایند.
بخشی از کارتن خواب های تهران سه شنبه شب ها ، چشم انتظار رسیدن غذایی گرم هستند. توزیع کننده های غذا قبل از شروع کار در ساعت 12 نیمه شب، حلقه ای درست می کنند و دعا می خوانند. حلقه ای که هر سال بزرگ تر می شود. محل های توزیع غذا مشخص است: پارک حقانی، پارک انبار گندم، میدان شوش، راه آهن و کوچه پس کوچه های دروازه غار.
اغلب کارتن خواب هایی که با آنها روبرو می شوند، اعتیاد به مواد مخدر دارند. همراه با توزیع غذا ، شماره ای در اختیارشان گذاشته می شود که اگر تصمیم جدی برای ترک اعتیاد داشتند به آنها کمک شود.
 

 
نام خود را «طلوع بی نشان ها» گذاشته اند و در سال گذشته این موسسه خیریه امکان ترک اعتیاد برای 379 نفر را فراهم کرده است.
در حال حاضر 3 هزار حامی در اين موسسه عضویت فعال دارند و برخی از آنها مردان و زناني هستند كه در گذشته اي دور يا نزديك، به سبب اعتياد، خيابان خوابي را هم تجربه كرده اند.
اعضای این موسسه معتقدند هدفشان این نیست که كارتن خواب ها زندگي راحت تري در خيابان داشته باشند. می گویند که قصد «گداپروري» ندارند اما وقتي قرار است براي کارتن خواب ها از اميد به بهبودي و بازگشت به زندگي حرف بزنند اگر با دست خالي به سراغ شان بروند به آنها مي خندند.

هیچ نظری موجود نیست: