نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

شنبه 23 آذر 1392

۱۵ تن از کارکنان ایرانی یک پروژه گازی در عراق به قتل رسیدند

رادیو فردا: ۱۵ ایرانی به همراه سه عراقی جمعه ۲۲ آذر ماه، در حالی که بر روی پروژه گاز رسانی کار می‌کردند، در عراق توسط افراد مسلح نا‌شناس کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این اتفاق در حومه شهر مقدادیه در استان دیالی واقع در شمال عراق و در نزدیکی مرز ایران روی داد.
شهردار مقدادیه در این باره به خبرگزاری رویترز گفته است که ۱۵ ایرانی و ۳ عراقی هنگامی که در حال خاک‌برداری برای کشیدن لوله‌های گاز بودند، مورد حمله افراد مسلح نا‌شناس قرار گرفتند.
خبرگزاری فرانسه هم به نقل از مقام‌های امنیتی عراق گزارش داده است مهاجمان مسلح اندکی پیش از غروب آفتاب سوار بر سه خودرو به محل کار قربانیان یورش بردند.
شبکه خبری المیادین نیز گزارش داده است که قربانیان حادثه که در شرکت نفت و گاز کار می‌کردند «در حال بازگشت به محل استراحتشان توسط تروریست‌ها کشته شدند.»
این شبکه خبری به نقل از یک منبع مطلع عراقی گزارش داده است که ایرانیان کشه شده، از کارمندان وزارت نفت ایران بوده‌اند.
هنوز گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است. استان دیالی که بعقوبه بزرگ‌ترین شهر آن است، از استان‌های پر تنش عراق به شمار می‌آید.
در سال جاری میلادی، عراق شاهد شدت گرفتن خشونت‌هایی است که عمده آنها، فرقه‌ای هستند. سازمان ملل متحد می‌گوید در ۱۱ ماهی که از سال جاری میلادی می‌گذرد، بیش از ۸ هزار نفر در عراق می‌گذرد.
بدین ترتیب ممکن است سال جاری به خونبار‌ترین سال عراق تبدیل شود. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ میلادی، عراق شاهد اوج گرفتن خشونت‌های مذهبی و درگیری‌های شدید میان سنی‌ها و شیعیان بود.

هیچ نظری موجود نیست: