نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

اسامی نشریاتی که از مرتضوی هدیه دریافت کردند منتشر شد

نشریاتی که قصاب مطبوعات دوست‌شان داشت


انتشار گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، دامن‌‌گیر خیلی‌ها شد. برخی روزنامه‌های مطرح نیز در این ره‌گذر بی‌نصیب نماندند؛ روزنامه‌هایی که از قاتل مطبوعات، هدیه‌های میلیونی گرفته بودند.
 چهارشنبه سیزدهم آذرماه گزارش هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
در این گزارش به پرداخت بیش از هشتاد میلیون تومان به ۹ روزنامه بابت «انعکاس مطلوب» مراسم بزرگداشت سازمان تامین اجتماعی اشاره شده بود.
خبری که با انتشار آن بازار شایعات و حدس و گمانه‌زنی در میان اهالی مطبوعات بالا گرفت و اصحاب رسانه در تلاش بودند تا نام هفت روزنامه‌ای که نامی از آن‌ها در گزارش تحقیق و تفحص مجلس برده نشده بود را کشف کنند.
برخی از روزنامه‌نگاران نیز در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با دادن اولتیماتوم به کسانی که در مطبوعات از مزایای کارت هدیه مرتضوی برخوردار شده بودند تهدید کردند در صورتی که این مبالغ بازگردانده نشود و گیرندگان عذرخواهی نکنند، نام آن‌ها را منتشر خواهند کرد تا افکار عمومی در مورد آن‌ها قضاوت کند.
روزنامه خورشید و روزنامه آرمان دو نشریه‌ای بودند که در صحن علنی مجلس از آن‌ها نام برده شد و به طور مشخص گفته شد که مدیر مسوول روزنامه آرمان مبلغ یکصد میلیون ریال کارت هدیه دریافت کرده است.
در باره هفت روزنامه دیگر، گمانه‌زنی‌های زیادی شد که انتشار یک برگ سند در سایت روز آن‌لاین به شایعات خاتمه داد؛ سند مذکور حاوی فهرستی از تمام نه روزنامه‌ای است که به تقاضای مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی و با دستور سعید مرتضوی بر مبنای انعکاس مطلوب مراسم بزرگداشت سازمان تامین اجتماعی مشمول مرحمت ویژه شده‌اند.
این نشریات عبارنتد از اعتماد، آفتاب یزد، ابتکار، سیاست روز، هدف، دنیای اقتصاد،‌ کسب و کار، جام جم، روزنامه ورزشی گل و حسبان.
در سند مذکور به خوبی مشهود است که نشریات نامبرده شده تنها بابت چاپ آگهی و آن‌چه که در این سند به عنوان انعکاس مطلوب و چاپ پوستر شصتمین سالگرد تاسیس سازمان تامین اجتماعی از آن یاد شده چه مبالغی دریافت کردند.
صرف‌نظر از مطبوعات در این میان از کسان دیگری هم نام برده می‌شود که از دریافت کارت‌های هدیه بی‌بهره نبوده‌اند، از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز چندتن از مدیران خبرگزاری ایرنا. 
در خصوص دریافت کارت‌های هدیه توسط نمایندگان مجلس، هیات تحقیق و تفحص به طور رسمی از سازمان تامین اجتماعی تقاضای فهرست نمایندگان دریافت کننده را کرده بود و در مقابل، سعید مرتضوی با قرار دادن شرطی حاضر شد تا اسامی را در اختیار هیات قرار دهد. شرط مرتضوی این بود که در زمان قرائت گزارش در صحن علنی مجلس نامی از نمایندگان گیرنده کارت‌های هدیه برده نشود.
شرط مرتضوی هم‌راه با نامه‌ مفصلی پیرامون قانونی بودن این کار و این‌که در همه دوره‌های مجالس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی از محل بودجه غیر شمول و تحت اختیار مدیر عامل مبالغی را در اختیار نمایندگان قرار داده به کمیسیون اصل نود مجلس فرستاده شد.
در برابر این ادعای مرتضوی علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران با دروغ‌گو خطاب کردن مرتضوی گفت: «مرتضوی یک دروغ‌گو است که مدام بر تعداد دروغ‌هایش می‌افزاید، او اگر یک برگ سند حاوی دریافت کارت هدیه یا هر مبلغ دیگری در اختیار دارد ارایه کند تا در کمیسیون اصل نود و هیات تحقیق و تفحص به آن رسیدگی شود.»

هیچ نظری موجود نیست: