نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۲۷, دوشنبه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: اکنون از کل مساحت دریاچه ارومیه 85 درصد خشک شده و 15 درصد آن باقی مانده است.
  حسن عباس‌نژاد دیروز در کارگاه آموزشی مدیریت زیست بومی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه افزود: از بخش جنوبی دریاچه تنها 6 درصد باقی مانده و این بحران حامل تبعات زیادی برای مردم جوامع محلی است.وی ادامه داد: بحران دریاچه ارومیه اکنون بسیار مهم است؛ ولی در آینده که تبعات آن دامنگیر مردم تهران، زنجان، قزوین و سایر استان‌ها شود، بر اهمیت آن بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

وی گفت: با بحرانی که دریاچه ارومیه با آن مواجه شده باید منتظر افزایش سرطان و بیماری‌های تنفسی در افرادی که تحت تاثیر پیامدهای حاصل از خشک شدن دریاچه هستند، باشیم.

عباس‌نژاد افزود: دریاچه ارومیه که دومین دریاچه شور جهان بود، اکنون به نخستین و بزرگترین دریاچه شور جهان تبدیل شده است.وی گفت؛ فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان غربی با توجه به خساراتی که به محیط‌‌زیست وارد می‌کند، مقرون به صرفه نیست و مسئولان اگر مایل به برون رفت از این مشکل بزرگ زیست‌محیطی هستند نباید انتظار توسعه کمی و کیفی را در بخش کشاورزی استان داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: