نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

ز وکیل محروم بودم / نامه ای به رئیس انجمن جهانی معلمان

ز وکیل محروم بودم / نامه ای به رئیس انجمن جهانی معلمان


downloadفعالان در تبعید: عبدالرضا قنبری متولد 17/3/47، آموزگار ادبیات فارسی و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است که  صاحب 6 اثر در در زمینه آموزش زبان فارسی و مقالات فرهنگی و ادبی میباشد.
وی که  در پی حوادث  تاسوعا و عاشورای سال 88، به علت حضور در تظاهرات مردمی، در تاریخ  14/10/88 در محل تدریس خود بازداشت  و بالافاصله  به  زندان اوین منتقل؛ و مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ در گفتگو با خبرنگار “کمپین صلح فعالان در تبعید” می گوید: “نه  خود و نه خانواده ام از تاریخ  برگزاری  دادگاه  خبر نداشته ایم!”
 وی مدتها از حقوق اولیه خود مانند تماس با خانواده و وکیل محروم بود، به نحوی که دادگاه بدوی برای این زندانی بدون وکیل برگزار شد.
جلسه دادگاه 20 روز پس از دستگیری آقای قنبری، برگزار شد و قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی او را به اتهام محاربه و ارتباط با گروههای معاند به اعدام محکوم کرد!
این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و زندانی یاد شده حدود سه سال و نیم در انتظار اجرای حکم اعدام؛ محبوس بود.
وی در خصوص نحوه تغییر و کاهش حکمش به خبرنگار “کمپین صلح فعالان در تبعید”می گوید: “در بهمن سال 91 بار دیگر به دادگاه فراخوانده شدم و اینبار به 15 سال حبس و تبعید به شهرستان برازجان محکوم شدم.
و نهایتا چند ماه بعد و در شهریور سال 92 حکم آقای قنبری در دادگاه تجدیدنظر به 10 سال حبس تبدیل شد.”
این معلم دربند که اکنون حکم 10 سال حبس خود را در زندان اوین می گذراند، طی نامه ای کوتاه به رئیس انجمن جهانی معلمان، روز جهانی معلم را تبریک گفته است.
متن نامه آقای عبدالرضا قنبری از زندان اوین، خطاب به رئیس انجمن جهانی معلمان که توسط “کمپین صلح فعالان در تبعید” منتشر میشود، به شرح زیر است:
از معلم دربند، عبدالرضا قنبری . ایران / تهران
به رئیس انجمن جهانی معلمان
روز جهانی معلم را به جنابعالی و تمامی همکاران در سراسر جهان تبریک می گویم.
مساعی جمیله معلمین در تعلیم و تربیت دانش آموزان؛ آماده ساختن آنان در ایفای نقش و مسوولیت های اجتماعی، توسعه انسانی و گسترش عدالت، قابل ستایش و تمجید می باشد.
وظیفه خود می دانم از تشویق ها و حمایتهای معنوی جنابعالی در دوران سخت تشکر نمایم.
عبدالرضا قنبری
5 اکتبر 2013
[لازم به توضیح است که این نامه و این گزارش بنا بر مشکلاتی با تاخیر چند روزه منتشر میشود.]
اخبار مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست: