نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

ماینده مجلس : زنگ خطر بروز تخلفات در مراکز ترک اعتیاد/ 4 و نیم میلیون معتاد در کشور داریم

ماینده مجلس : زنگ خطر بروز تخلفات در مراکز ترک اعتیاد/ 4 و نیم میلیون معتاد در کشور داریم

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به مراکز درمانی ترک اعتیاد در سطح کشور از افزایش آمار معتادان خبر داد وگفت: این آمار به 4 و نیم میلیون نفر افزایش یافته که نشان دهنده نبود موفقیت در حوزه بهداشت و روان است.
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در حوزه بهداشت و روان، افزود: متاسفانه اعتیاد هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و همین امر در حوزه سلامت کشور مشکلاتی را پدید آورده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، در خصوص مجموع هزینه‌هایی که اعتیاد به جامعه متحمل می‌کند، تصریح کرد: اعتیاد بیش از 20 هزار میلیارد تومان به جامعه تحمیل می‌کند که این رقم تقریبا معادل کل اعتبارات وزارت بهداشت است.
وی، با یادآوری فعالیت روانپزشکان در مراکز ترک اعتیاد، افزود: حدود 99 درصد از روانپزشکان در مراکز ترک اعتیاد وقت خود را صرف مشاوره به بیماران نمی‌کنند به گونه‌ای که می‌توان گفت حدود 90 درصد از این مراکز درمانی از پزشکان عمومی به جای روانپزشکان استفاده می‌کنند.
 نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم، ادامه داد: اصولا روانپزشکان خود را درگیر معتادان نمی‌کنند و شاید حدود 4 الی 5 درصد از روانپزشکان با این قضایا برخورد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درحال حاضر 4 میلیون و نیم معتاد در سطح کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد تنها 20 درصد معتادان که حدود 700 هزار نفر هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که با این احتساب حدود 80 درصد از معتادان که حدود 4 میلیون و نیم از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند هیچ گاه به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست: