نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

ارزش ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق کالا از بنادر غیر قانونی


فرارو- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود اسکله‌ها نامرئی و غیر قانونی در کشور گفت: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای که از مرزهای کشور، اسکله‌ها و مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شوند ارزشی معادل ۲۰ میلیارد دلار دارد که این حجم و ارزش معادل یک سوم تجارت رسمی کشور است.

مصطفی مطور‌زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با فرارو با تاکید بر وجود بنادر غیر قانونی در کشور و با اشاره به تشکیل هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس گفت: مراحل این تحقیق و تفحص به پایان رسیده است و گزارش آن در حال تدوین نهایی است و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

نماینده خرمشهر افزود: اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بررسی‌های دقیق‌تر و ارائه گزارش بهتر، بازدیدهای میدانی را به ویژه از بنادر، اسکله‌ها و مبادی ورودی کالا در دستور کار خود قرار دادند و در طول مدت حدود یک سال، این تحقیق و تفحص را نهایی و برای ارائه به مجلس آماده کردند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هر‌گاه نام قاچاق به زبان می‌آید همه نگاه‌ها و توجه‌ها به مرزنشیان شریف کشور جلب می‌شود گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط این هیات تحقیق و تفحص برخلاف اطلاع رسانی‌های که تاکنون صورت گرفته است، قاچاق کالا با حجم و ارزش بالایی که وارد کشور می‌شود از طریق مرزنشینان غیور و مظلوم و شجاعی که در طول تاریخ پاسدار حریم تمامیت ارزی کشور بوده‌اند انجام نمی‌شود.

مطورزاده تاکید کرد: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای که از مرزهای کشور، اسکله‌ها و مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شوند ارزشی معادل ۲۰ میلیارد دلار دارد که این حجم و ارزش معادل یک سوم تجارت رسمی کشور است که باید گفت قطعا چنین حجمی نمی‌تواند از طریق مرزنشینان کشور انجام گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: